اخبار بازیپلی استیشن 4پلی استیشن 5

سونی از سردرگمی پیش آمده برای کاربران در مورد ضبط چت‌های صوتی عذرخواهی کرد

سونی از کاربران پلی‌استیشن به دلیل پیام های گیج‌کننده‌ای که در مورد ویژگی جدید پلی‌استیشن 5 منتشر شده است عذرخواهی کرد، این ویژگی به کاربران اجازه می‌دهد تا چت صوتی خود را برای حفظ نظم و گزارش کاربران خاطی ضبط و ارسال کنند.

پس از انتشار به روزرسانی نسخه  8.00 برای پلی استیشن 4 در اوایل این هفته، پیامی منتشر شد که به بازیکنان هشدار داد که ممکن است مکالمه‌های آنها ضبط شود، این موضوع با هشتگ #PS4UPDATE به یکی از ترند‌های داغ توییتر تبدیل شد و نگرانی بسیاری از بازیکنان را به دلیل تجاوز به حریم خصوصی‌شان برانگیخت.

در خبری که در بلاگ پلی‌استیشن منتشر شد، سونی گفت که این پیام مربوط به ویژگی جدید پلی‌استیشن 5 در آینده است که به کاربران امکان می دهد چت های صوتی خود را ضبط کنند تا موارد آزار و اذیت‌های کلامی را گزارش دهند.

یکی از سازندگان سیستم عامل در روز چهارشنبه توضیح داد:

 ضبط گفتگوی صوتی یک ویژگی برای حفظ نظم است که در هنگام عرضه پلی‌استیشن 5 در دسترس خواهد بود و به کاربران امکان می دهد چت های صوتی خود را در پلی‌استیشن 5 ضبط کرده و برای بررسی ارسال کنند.

پیامی که اکنون در پلی‌استیشن 4 مشاهده می کنید به این دلیل است که شما اطلاع داشته باشید که هنگام یک گپ دوستانه با یکی از کاربران پلی‌استیشن 5 (بعد از عرضه‌ی کنسول) آنها می‌توانند این چت صوتی را ضبط و  از کنسول پلی‌استیشن 5 خود به شرکت سونی اینتراکتیو اینترتینمنت ارسال کنند.

واحد پشتیبانی پلی‌استیشن  همچنین ادعا کرد که چت های صوتی گروهی ضبط نمی‌‌شوند. کاترین جنسن، معاون بخش جهانی تجربه‌ی مشتریان در شرکت سونی اینتراکتیو اینترتینمنت ، در دنباله‌ی پست وبلاگ پلی‌اسیتشن در روز جمعه، این ویژگی جدید را با جزئیات بیشتری توضیح داد.

تنها هدف از این کار کمک به گزارش رفتارهای نامناسب است، از جمله اعمالی که قوانین رفتاری جامعه ما را نقض می‌کنند. لطفا به این نکته توجه داشته باشید که این ویژگی به طور فعال مکالمات شما را کنترل یا استراق سمع نمی‌کند و این ویژگی تنها برای گزارش سوءاستفاده یا آزار و اذیت‌های آنلاین کاربران است.

بازیکنان پلی‌استیشن پس از به روزرسانی (8.00) اخیر سیستم پلی‌استیشن، به شکلی غیرمنتظره متوجه این عملکرد شدند. ما به طور واضح این ویژگی را معرفی نکردیم و از این بابت عذرخواهی می کنیم.

جنسن در ادامه افزود:

هنگامی که کنسول پلی‌اسیتشن در ماه نوامبر عرضه شود، کاربران پلی‌استیشن 5 می توانند با کاربران پلی‌اسیتشن 4 گپ بزنند به همین دلیل ما نیاز به ارائه‌ی یک بخش نظارتی با آخرین به روزرسانی سیستم پلی‌اسیتشن 4 داشتیم.  ما باید به روشنی دلیل ایجاد این عملکرد را به همراه جزئیات بیشتر در مورد نحوه‌ی کارکرد آن در کنسول پلی‌اسیتشن 5 توضیح می‌دادیم ، بنابراین اجازه دهید اکنون کارکرد آن را به طور واضح برای شما توضیح دهم.

پس از عرضه کنسول پلی‌اسیتشن 5 ، یک بازیکن پلی‌اسیتشن 5  در صورت نیاز به گزارش آزار و اذیت، می تواند حداکثر 40 ثانیه از کلیپ گفتگوی صوتی را در گزارش خود ارسال کند، که شامل 20 ثانیه از مکالمه اصلی با بازیکن دیگر، به علاوه‌ی 10 ثانیه اضافی از قبل و بعد از قسمت انتخاب شده مکالمه است. تنها پنج دقیقه اخیر از چت صوتی بازیکن برای گزارش در دسترس خواهد بود.

این گزارشات می توانند مستقیماً از طریق کنسول پلی‌استیشن 5 ثبت شوند و برای بررسی به تیم تجربه‌ی مشتری  ما ارسال خواهند شد، سپس آنها به کلیپ گوش می‌دهند و در صورت نیاز اقدامات لازم را انجام می‌دهند. برخی از گزارش های ارسال شده معتبر نخواهند بود و تیم ما از این موضوع به عنوان فرصتی برای راهنمایی و آموزش استفاده خواهد کرد. گزینه ای برای انصراف از ضبط گفتگوی صوتی در این عملکرد وجود نخواهد داشت زیرا ما می‌خواهیم همه کاربران هنگام بازی آنلاین با دیگران احساس امنیت کنند، نه فقط کسانی که آن را فعال می‌کنند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا