بر طبق گزارشات سایت IndieRetroNews، استدیو Sid Meier هم اکنون در حال کار بر روی Civilization Beyond Earth است، که در واقع دنباله ای بر Alpha Centauri (یکی از برجسته ترین استراتژی های نوبتی سال 1999) و بر طبق گفته های سازندگان، این عنوان تنها یک بازسازی ساده از Alpha Centauri نیست بلکه دنباله اتفاقات بعد از Civilization V نیز محسوب می شود.
Sid Meier’s Civilization Beyond Earth دارای 3 نوع سیاره خواهد بود. از سیاره ای سرسبز و پر از گل و گیاه گرفته تا سرزمین های خشک و بی آب و علف رو به زوال.
بازیکنان کار خود را با یک پایگاه کوچک شروع کرده و تنها هدفی که دارند جان سالم به در بردن است. آیا در این دنیا تنها هستید؟ شهرهای خود را بر روی نواحی سرسبز بنا می کنید یا رو به فساد؟ آیا تجربه بازی، همانند Alpha Centauri لذت بخش خواهد بود؟ چه کسی می داند! باید منتظر ماند و دید.
هنگامی که یکی از خبرنگاران از طراح ارشد و برنامه نویس Firaxis، آقای Anton Strenger پرسید که چرا بازی به سمت فضا رفته، ایشان در جواب گفته اند: چرا که نه؟ بنده تصور می کنم فضا به ما این امکان را می دهد تا از محدودیت های بافت های تاریخی رها شویم. Civilization همیشه وابسته به تاریخ بشر بوده است. اما Beyond Earth درشاخه و سمت و سوی کاملا جدیدی خواهد بود. (اگر چه این سمت و سوی جدید، برای Firaxis کاملا جدید نیست).
آپدیت:
تاریخ عرضه: اواخر 2014
پلتفرم ها: PC ،Linux ،Mac
اطلاعات جدید:
- یکی از المان های تاکتیکی بازی، لایه مدار مانندی است که دور تا دور شهر کشیده شده و به بازیکن امکان پرتاب ماهواره به اطراف سیاره را می دهد. در نتیجه این امر باعث می شود، رخدادهای بازی بیشتر زیر نظر باشند.
- Beyond Earth تقریبا از حدود 200 تا 250 سال در آینده شروع می شود.
- بازی در یک سیاره بیگانه شروع می شود.
- شهرهای ساخته شده را تا سیاره های دیگر می توان توسعه داد که شامل پایگاه ها نیز می شود.
- بازیکن می تواند اولین انسانی باشد که سیاره ای جدید را کشف می کند و سیاره های جدید ممکن است زیستگاه موجودات و نژادهای بی طرف باشند.
- خرابه های باستانی هم مانند قبل، در بازی وجود دارند.
- از همان ابتدای بازی، دیپلماسی در دسترس است.
- در تاریخ گذشته، ما از تکامل ها و گسترش هایی که تکنولوژی پیدا کرده، اطلاع داریم، اما آینده، مبحثی نانوشته است. با این حال، بازیکنان در Beyond Earth امکان انتخاب و ادامه دادن یک مسیر از 3 مسیر موجود را دارند، که شامل: Purity، Harmony یا Supremacy می شود. این مسیر ها در واقع فرضیه های Fraxis از چیزی است که بشر امکان دارد طی 1000 سال آینده به آن شبیه باشد.
- مسلما دوباره قرار نیست که باروت را کشف کنیم! پس تکنولوژی های ارگانیک جدیدی برای "ورای زمین" وجود خواهند داشت.
- به جای Tech Tree، این بار Tech Web که نسخه ارتقا یافته آن می باشد را شاهد خواهیم بود. پاسخی برای آینده ناشناخته!
- به گفته سازندگان می توان راه ربات ها و فضا را در پیش گرفت یا همه این ها را ترک کرده و به شیوه و راه و روش زمینی بازگشت!
- به یگان های Orbital می توان همانند ماهواره ها فرمان داد.
این هم از اهداف اصلی که بازیکنان باید کامل کنند:
- پیدا کردن اثباتی برای وجود یک موجود باستانی در سیاره و تلاش برای برقراری اولین ارتباط با وی.
- بدست آوردن ارتباط دوباره با زمین، با فرستادن یک ماهواره.
- بازگشت به زمین (اگر فهمیدید که هنوز زمینی وجود دارد!)
- میزبان پناهنده های زمینی شدن.