بازی Scalebound چندین سال است که در حال ساخت و توسعه است، تقریبا از سال 2006. از آن زمان چندین طرح هم اجرا و بعد کنار گذاشته شده.
Hideki Kamiya کارگردان بازی به اولین طرحها اشاره میکند که به زمان Bayonetta 1 باز میگردد. طرح دیگری هم در زمان ساخت بازی Wonderful 101 داده شد که کاملا متفاوت بود:
"ابتدا بازی برای پلتفرم Wii طراحی شد و ریموت آن هم برای راهنمایی دایناسورها بهینه شده بود. شما میتوانستید به آنها دستور دهید و کارهای جالبی انجام دهید ولی وقتی کارمان با بایونیتا تمام شد، آن را اجرایی کردیم. سپس من آن را از دایناسور به اژدها تبدیل کردم. ما این تغییر را انجام دادیم اما شخصیت اصلی ضعیفتر از Drew (شخصیت اول Scalebound) بود، او یک دختر بچه بود که به همراه این اژدهایان بود."
او ادامه میدهد که در نهایت تصمیم گرفت که بازیکن باید در مرکز حوادث قرار بگیرد، پس شخصیت باید از شمشیر استفاده کند و به طرح امروز نزدیکتر شد.
Scalebound سال 2016 برای Xbox One منتشر خواهد شد.