Sam Lake: اگر Max Payne 3 به دست ما ساخته میشد، شاهد عنوان کاملا متفاوتی بودیم
روز گذشته در شهر «پاریس» مراسمی در خصوص بازیهای ویدیویی با عنوان کلاس آموزشی بازیهای ویدیویی [The Video Game masterclass] برگذار شد. استودیو «Remedy» هم جزو یکی از حاضران این مراسم بود. آنها در خصوص مباحث مختلفی از جمله ساخت ادامه عنوان «النویک»، روند ساخت «کوانتومبریک» و … توضیح دادند. اما در این بین آنها قسمتی از صحبتهای خود را اختصاص دادند به ورژن رمدی عنوان «مکسپین 3» و تفاوتهای آن با ورژن «راکاستار». با ادامه خبر با سایت بازیسنتر همراه شوید.
عنوان مکسپین 3 در سال 2012 منتشر شد. عنوانی که خیلیها آن را با جمله، «این یک بازی خوب، اما مکسپین نیست.» توصیف کردند. البته این صحبتها بدون علت هم نبود. مکسپین 3 بر خلاف دو شماره اول آن توسط رمدی ساخته نشد و وظیفه ساخت آن با شرکت راکاستار بود. حال به نظر فرصت خوبی فرا رسیده تا ما از «سملیک» در خصوص روند ساخت مکسپین 3 و فرق نسخه رمدی و راکاستار بپرسیم.
سملیک در این خصوص به ما گفت، راکاستار از او دعوت کردهاست تا عنوان مکسپین 3 را در مرحله توسعه، تجربه و بعد از آن به راکاستار پیشنهاداتش را ارایه دهد. او بعد از تجربه مکسپین 3 از این عنوان خوشش آمده و دلیل اصلی این موضوع را هم استایل راکاستارگونه بازی میداند.
سملیک در ادامه به این موضوع اشاره کرد که ترس اصلی او قبل از تجربه مکسپین 3، «ایده تقلید راکاستار از استایل رمدی بودهاست.» اما بعد از این که این عنوان را تجربهکرده ، متوجه این موضوع شدهاست که مکسپین 3، همچنان یک مکسپین است اما نسخهای که با یک ایده و تفکر دیگر ساختهشده و البته نسخهای که مربوط به خود راکاستار است.
سملیک در ادامه گفت که او به راحتی میتواند بگوید، اگر مکسپین 3 توسط رمدی ساخته میشد، عنوانی کاملا متفاوت بود. اما تصمیمی هم که راکاستار در خصوص ادامه سری اتخاذ کرد، تصمیم درست و خلاقانهای بودهاست.
« ما باید راه خودمان را برویم و آنها هم باید راه خودشان را بروند. من فکر میکنم که اگر ما بخواهیم از آنها تقلید کنیم یا آنها بخواهند از ما تقلید کنند، این کار یک روش اشتباه است.»
در انتها مصاحبه هم سملیک در خصوص «Dan Houser» نویسنده مکسپین 3 گفت. او یک «نویسنده فوقالعاده» است. زمانی که توسعه مراحل گرافیکی عنوان مکسپین 3 به پایان رسید، هوسر به پیش سملیک رفته و از در خصوص دوران کودکی مکسپین و وقایع زندگی او پرسیده است و بعد از آن با استفاده بینش و بصیرتش داستان مکسپین 3 را ایجاد کردهاست.