گروه Embracer استودیو جدیدی را تصاحب کرد. هزینه این مالکیت آنچنان هم کم نبوده است. 525 میلیون دلار که 150 میلیون آن در بخش اول و 375 میلیون دلار باقی در طول سه سال و طبق عملکرد شرکت Saber Interactive پرداخت خواهد شد. قرار است استقلال استودیو Saber Interacvtive حفظ شود و برنامه ای هم برای بازسازی داخلی ندارند. بر همین روال، تولید دو عنوان بازی Killing Floor 2 و Snowrunner طبق روال قبل انجام میشود.
شرکت Saber Interactive ، استودیویی است که طی 5 سال فعالیت به رشد قابل قبولی رسیده است. در طول این سالها ، این شرکت به شدت به درآمد حاصل ار همکاری با دیگر استودیوها وابسته بود. پروژه های خود این شرکت از قبیل God Mode، R.I.P.D. The Game ، NBA Playgrounds، Shaq Fu: A Legend Reborn، و تازه ترین آنها World War Z همگی محصولات موفقی بوده اند ولی نمیتوانستند که استقلال خود را حفظ کند.
شاید تعداد زیاد بازی های این شرکت و تعامل با دیگر استودیوها و پروژه هایشان ، باعث خستگی در Saber Interactive شده است که تصمیم به فروش گرفتند. دلیل دیگر هم میتواند توانایی بالا این شرکت در تولید بازی برای همه پلتفرم ها باشد که گروه Embracer را وادار به خرید آن کرده است.
گروه Embracer، در هفت سال اخیر تعداد شرکتهای که خریداری کرده ، دو رقمی شده است و در مجموع 31 استودیو در سراسر دنیا با مجموع 2500 کارمند، عضو این شرکت هستند. شرکت هایی از قبیل THQ Nordic، Koch Media، هلدینگ Coffee Stain، Amplifier Game Invest و اکنون هم Saber Interactive شرکت های زیر مجموعه این گروه محسوب می شوند.
محاسبه تعداد بازی هایی که از گروه Embracer تهیه میشوند کمی سخت است. شرکت Saber Interacvtive با اضافه کردن بازی MudRunner که دنباله ای از بازی Snowrunner است و بازی Killing Floor 2 ، شرکت Amplifier Game با Little Nightmares 2 و شرکت Koch Media هم با عنوان های Ride 4 و Monster Energy Supercross 3 تنها بخشی از پروژه های گروه Embracer هستند.
باید دید آنچه برای Saber Interactive اتفاق خواهد افتاد سوای پروژه های فعلی اش و حفظ استقلال، آیا روند جدید ایجاد خواهد کرد یا با تمرکز و وسعت عمل بیشتر به روند قبلی این شرکت شباهت خواهد داشت. به هر شکل ، این شرکت الان با پشتوانه ای که تاکنون نداشته ادامه خواهد داد و آینده آن ها اکنون در دستان خودشان است.