اخبار بازی

شایعه: مایکروسافت به دنبال خرید استودیو سازنده بازی Yooka-Laylee

بازی Yooka-Laylee

شایعه‌ای مطرح شده که بیان می‌دارد شرکت مایکروسافت به دنبال خرید استودیو سازنده بازی Yooka-Laylee یعنی Playtonic Games است تا آن را به مانند Double Fine، Obsidian و Ninja Theory به زیرمجموعه استودیوهای فرست پارتی خود اضافه کند. استودیو مذکور در سال 2014 تاسیس شده و بخشی از اعضای آن را اعضای سابق استودیو Rare تشکیل می‌دهند. هم‌چنین این استودیو تاکنون ساخت Yooka-Laylee و Yooka-Laylee and the Impossible Lair را در کارنامه داشته است.

اصل این شایعه از جایی سرچشمه می‌گیرد که Playtonic Games طراح شخصیت سابق استودیو Rare به نام اد برایان را استخدام کرد و همزمان با معرفی این موضوع، برایان عکسی از کیفی با برچسب مایکروسافت در توییتر خود به اشتراک گذاشت و در ضمیمه این توییت نوشت که “من هرگز برنامه نداشتم تا دوباره از این کیف استفاده کنم”. سپس افزود “این کیف از بازنشستگی بازگشته”.

به‌علاوه در ماه سپتامبر سازنده بازی Yooka-Laylee کمپانی جدیدی در بریتانیا به ثبت رساند که Playtonic Games Development Limited نامیده می‌شد. در آخر باید به این موضوع هم اشاره کنیم که گوین پرایس یکی از مالکان استودیو، پروفایل لینکداین خود را به‌روزرسانی کرده و در آن اظهار کرده که این توسعه‌دهنده برنامه دارد تا بازی‌های سوم، چهارم و پنجم خود را بسازد. یکی از آن‌ها بازی بوده که ایشان همواره فکر می‌کرده Playtonic آن را به عنوان بازی اول توسعه دهد.

این‌ها همگی جزئیات کوچکی هستند که می‌توانند به امری محتمل یعنی خرید این استودیو توسط مایکروسافت اشاره کنند. نباید از این نکته نیز غافل شد که Xbox حضور پررنگی در صحنه ساخت بازی در انگلیس داشته و پیش از این استودیوهای Rare، Ninja Theory و Playground Games را به مالکیت خود در آورده بوده است. انتظار می‌رود جزئیات رسمی در رویداد Xbox X019 که در تاریخ 14 نوامبر در لندن برگزار می‌شود به اشتراک گذاشته شود. زیرا بهترین فرصت خواهد بود تا رونمایی از خرید یک توسعه‌دهنده انگلیسی در مقابل مخاطبین انگلیسی صورت بگیرد.

به‌روزرسانی خبر: در کنار شایعه منتشر شده مبنی بر خرید این استودیو توسط مایکروسافت، شایعه دیگر هم بیان می‌داشت نسخه جدیدی از بازی Banjo-Kazooie توسط این استودیو در حال توسعه قرار دارد. سرانجام Playtonic Games با انتشار بیانیه‌ای رسمی اعلام کرد هیچ کدام از این شایعات صحت نداشته و آن‌ها به عنوان یک توسعه‌دهنده مستقل باقی مانده و به کار خود ادامه خواهند داد.

نوشته های مشابه

‫9 دیدگاه ها

  1. [QUOTE=”vaan 2, post: 4661488, member: 42639″]
    برای همین میگم خرید استودیو ریسکیه و باید ناشر ها استودیو تاسیس کنن، مگر اینکه به نیت IP هاش بخری، استودیو بخری اعضاش ول کنن برن، رسما سرت کلاه رفته،
    [/QUOTE]
    جیم رایان همین امروز گفت با بررسی و در صورت مناسب بودنش استودیو رو میخرن برعکس بعضیا! مایکروسافت فقط به هوای پلتفرمر Rare خرید و دیگه باهاش کاری نکرد که هیچ بانجو 3 کانکر2 و چندتا بازی دیگه رو به بهانه قدیمی بودن کنسل کرد! ببینیم این خریدای جدیدشون با فکر انجام شده یا نه مثل rare 😀 جالبه مایکروسافت Rare به لطف سونی خرید چرا که ps2 گیم کیوب خاک کرده بود و نینتندو قیمت خرید Rare قبول نمیکرد!

  2. [QUOTE=”m.d.makan, post: 4661332, member: 7597″]
    از مفهوم متنی که نوشتم و نتیجه گیری که آخرش کردم، نباید اون جمله “گور پدرش” تو ذهنت بولد میشد 😀

    مگه طرفدارهای سایفون فیلتر ،Twisted Metal و… چی شدن؟
    رسم دنیای گیم همینه ،یک سری آی پی دیگه ساخته نمیشن یا استودیوهاشون بسته میشه، یا میبندنشون یا از استعداد خالی میشن و میمیرن.
    همه آی پی ها که نباید تا ابد ادامه داشته باشن، یکسری برای همیشه تموم میشن، یکسری دیگه امکان احیا پیدا میکنن مثل Killer Instinct.
    [/QUOTE]
    دیگه نمیتونم چیزی بگم عالی توضیح دادید بی شوخی اصلا به این موارد توجهی نکردم و در واقع اون ip ها رو فراموش کردم:-” ولی در هر صورت ملت پیوستن Rare به مایکروسافت از بدترین اتفاقات صنعت میدونن چرا چون که مثلا بانجو 3 تو قبل خریده شدن کاملا در دست ساخت بود!:|

  3. [QUOTE=”JohnnySilverhand, post: 4661309, member: 146577″]
    اینکه xbox نجات داد درسته اینم که با برنامه ریزی واسه این سرویس ها هم یه خدمت بزرگی کرد و هم باعث شد سونی یه تکونی بخوره درسته ولی با از بین بردن انحصاری و ضعف فعلی ipهاشون فن ها رو toxic کرد که هررزو هم اینجا تیترهای زیباشون رو میبینیم! گور پدر Rare! عزیز ریر خیلی طرفدار داره منی که اصلا تو دورانی که اینا بازی درست و حسابی میساختن نبودم قشنگ زندگی کردم با بانجو کازویی الان طرفداراش چی میشن؟! منتظر باشن آشغالی مثل BT جدیده ریلیز بشه؟

    [/QUOTE]
    از مفهوم متنی که نوشتم و نتیجه گیری که آخرش کردم، نباید اون جمله “گور پدرش” تو ذهنت بُلد میشد 😀
    [QUOTE]منی که اصلا تو دورانی که اینا بازی درست و حسابی میساختن نبودم قشنگ زندگی کردم با بانجو کازویی الان طرفداراش چی میشن؟! [/QUOTE]
    مگه طرفدارهای سایفون فیلتر ،Twisted Metal و… چی شدن؟
    رسم دنیای گیم همینه ،یک سری آی پی دیگه ساخته نمیشن یا استودیوهاشون بسته میشه، یا میبندنشون یا از استعداد خالی میشن و میمیرن.
    همه آی پی ها که نباید تا ابد ادامه داشته باشن، یکسری برای همیشه تموم میشن، یکسری دیگه امکان احیا پیدا میکنن مثل Killer Instinct.

  4. [QUOTE=”m.d.makan, post: 4661297, member: 7597″]
    این تصمیم ها بهمین راحتی که فکر میکنی نیست، ساختن بازی ها اونم دوباره سازی عناوین کلاسیک به خیلی از مسائل مرتبط میشه، اینطوری نیست که هر استودیوئی اراده کنه کمپانی بگه چشم، این برای تیم پلی استیشن هم صادق هست، خبرهای داخلی اگه از تیم ها بیاد معلوم میشه تو این سال ها خیلی از آی پی ها نصفه رها شده، یا از عمد جلوی ساختش گرفته شده و… این مسائل تو همه کمپانی های بزرگ عادیه.
    اسپنسر صنعت گیم مایکرو نجات داد، گور پدر Rare و چندتا استودیوی دیگه.
    در برابر خدمتی که تو این نسل کرد (نه فقط ایکس باکس بلکه کل صنعت گیم) ، مورد Rare نمیشه اصلا جزو کارنامه طرف به حساب آورد.
    [/QUOTE]
    اینکه xbox نجات داد درسته اینم که با برنامه ریزی واسه این سرویس ها هم یه خدمت بزرگی کرد و هم باعث شد سونی یه تکونی بخوره درسته ولی با از بین بردن انحصاری و ضعف فعلی ipهاشون فن ها رو toxic کرد که هررزو هم اینجا تیترهای زیباشون رو میبینیم! گور پدر Rare! عزیز ریر خیلی طرفدار داره منی که اصلا تو دورانی که اینا بازی درست و حسابی میساختن نبودم قشنگ زندگی کردم با بانجو کازویی الان طرفداراش چی میشن؟! منتظر باشن آشغالی مثل BT جدیده ریلیز بشه؟
    [QUOTE=”just_p30, post: 4661302, member: 20708″]
    خیلی قشنگ اتفاقات 10 سال قبله مدیریت اسپنسر رو ربط دادی به 10 سال بعد که اسپنسر مدیر شد 😀

    مرزهای تفت دادن رو جابه جا کردین ;;)
    [/QUOTE]
    تو بلک لیستی آقای با منطق بیخودی زور نزن 😀 آها یعنی طرف 10 سال قبل چنین کاری کرد الان عوض شده و شده عاشق استودیو لول چی به تو داده اسپنسر انقدر طرفداری میکنی آها از اسمت معلومه چهارتا بازی بهت داده :)) چرا جوابت میدن ساکت میشی؟ مردی جواب بده لول :))

  5. [QUOTE=”JohnnySilverhand, post: 4661208, member: 146577″]
    به هرحال اون موقع هم یه کاره ای بوده و تصمیم ساخته شدن بازی در اختیارش بود حالا همشم گردن اسپنسر نندازیم ولی بخش عظیمیش تقصیر خودشه کل مایکروسافت rare نابود کرد اون بدبختی که رابط خرید rare از طرف مایکروسافت بود دوسال نکشید کلا از استودیو رفت! قبول نداری اینم مصاحبه آهنگ ساز استودیو الانم بعید میدونم rare تغییری بکنه و به جایی برسه چون اسپنسر نمیخواد واگرنه استودیو به اون بزرگی و مدیریت به اون شلی که میگن دیگه ip های قدیمیمون رو نمیسازیم خالق کانکر داره التماس ساختن ادامه ای از بازیش رو میکنه! خب الان مشکل از کجاست! کینکت که بست چرا rare بازی های قدیمیش رو نمیسازه یا دست کم یه بازی درست و حسابی توسعه نمیده!

    [URL=’https://www.nintendoenthusiast.com/interview-rare-grant-kirkhope/’]Interview with former Rare music composer Grant Kirkhope[/URL]

    They have completely [I]ruined[/I] that company, and it makes me cry every day of my life.”
    [/QUOTE]
    این تصمیم ها بهمین راحتی که فکر میکنی نیست، ساختن بازی ها اونم دوباره سازی عناوین کلاسیک به خیلی از مسائل مرتبط میشه، اینطوری نیست که هر استودیوئی اراده کنه کمپانی بگه چشم، این برای تیم پلی استیشن هم صادق هست، خبرهای داخلی اگه از تیم ها بیاد معلوم میشه تو این سال ها خیلی از آی پی ها نصفه رها شده، یا از عمد جلوی ساختش گرفته شده و… این مسائل تو همه کمپانی های بزرگ عادیه.
    اسپنسر صنعت گیم مایکرو نجات داد، گور پدر Rare و چندتا استودیوی دیگه.
    در برابر خدمتی که تو این نسل کرد (نه فقط ایکس باکس بلکه کل صنعت گیم) ، مورد Rare نمیشه اصلا جزو کارنامه طرف به حساب آورد.

  6. [QUOTE=”g4mer, post: 4661199, member: 133324″]
    این اتفاقات فک کنم برا ۲۰۰۷ ۸ باش اون موقع سمت مدیریتی اسپنسر چی بوده؟؟!
    [/QUOTE]
    به هرحال اون موقع هم یه کاره ای بوده و تصمیم ساخته شدن بازی در اختیارش بود حالا همشم گردن اسپنسر نندازیم ولی بخش عظیمیش تقصیر خودشه کل مایکروسافت rare نابود کرد اون بدبختی که رابط خرید rare از طرف مایکروسافت بود دوسال نکشید کلا از استودیو رفت! قبول نداری اینم مصاحبه آهنگ ساز استودیو الانم بعید میدونم rare تغییری بکنه و به جایی برسه چون اسپنسر نمیخواد واگرنه استودیو به اون بزرگی و مدیریت به اون شلی که میگن دیگه ip های قدیمیمون رو نمیسازیم خالق کانکر داره التماس ساختن ادامه ای از بازیش رو میکنه! خب الان مشکل از کجاست! کینکت که بست چرا rare بازی های قدیمیش رو نمیسازه یا دست کم یه بازی درست و حسابی توسعه نمیده!

    [URL=’https://www.nintendoenthusiast.com/interview-rare-grant-kirkhope/’]Interview with former Rare music composer Grant Kirkhope[/URL]

    They have completely [I]ruined[/I] that company, and it makes me cry every day of my life.”

  7. [QUOTE=”g4mer, post: 4661085, member: 133324″]
    اسپنر ک کلی خودشو با کامبک ریر با sot و bt جر داد بنده خدا چیکار دیگه باید میکرد؟؟؟
    [/QUOTE]
    خب بله مدیر کمپانی واسه بازی تبلیغ میکنه! ولی هیچ کی به این اشاره نکرد که بازمانده های rare که خالقین کانکر و ki باشن وقتی میخواستن ادامه مستقیم perfect dark بسازن فیل اسپنسر یکی از عوامل کنسل شدنش بود! همین کارشم باعث شد آخرین نخبه های rare برن!

  8. [QUOTE=”Isildur, post: 4660770, member: 4969″]
    بخشی از شایعه مربوط به ساختن ادامه سری بانجو توسط این استودیو بود که تکذیب شد.

    [URL=’https://www.gamespot.com/articles/yooka-laylee-dev-isnt-making-a-new-banjo-kazooie-g/1100-6471205/’]Yooka-Laylee Dev Isn’t Making A New Banjo-Kazooie Game[/URL]
    [/QUOTE]

    [QUOTE=”Z-fan, post: 4660775, member: 97953″]
    ممنون که خبر رو بعد تکذیب شدنش ترجمه کردید 😀
    [/QUOTE]

    خبر به‌روزرسانی شد دوستان.

  9. [QUOTE=”Fratos, post: 4660787, member: 2947″]
    این بدبختا از Rare فرار کردن استدیو مستقل زدن. ماکرو دست از سرشون برنمیداره چرا؟ 😀
    [/QUOTE]
    دقیقا تازه اسپنسر دشمن شماره 1 rare واسه چی باید به فکر چنین استودیویی باشه rare همین الانم وجود نداره دیگه 😀

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا