Ron Gilbert خالق Monkey Island استدیو Double Fine را ترک کرد
Ron Gilbert خالق و طراح بازیهای Monkey Island و DeathSpank که به تازگی کار ساخت بازی The Cave را به اتمام رسانده است، استدیو Double Fine را برای همیشه ترک کرد.
Ron Gilbert که سابقه فعالیت و طراحی در LucasArts را دارد، در دسامبر 2010 به دعوت طراح بزرگ و سابق LucasArts یعنی Tim Schafer رئیس استدیو Double Fine به این استدیو مستقل برای ساخت بازی The Cave پیوست.
Gilbert در بلاگ خود"Grumpy Gamer" بیان کرد که:
" حالا زمان رفتن من از Double Fine و انجام کار بعدیم است. بازیها زیادی برای طراحی باقی ماندهاند."
Gilbert اضافه کرد:" خوب به تازگی تمام مراحل ساخت The Cave به اتمام رسیده است. و بازی بدون هیچ مشکلی عرضه شد. من میخواهم از تمام افراد قوف العادهای که در استدیو Double Fine به سختی با من در پروژه The Cave تلاش کردند تشکر کنم. من واقعا در طی این 2 سال همکاری با آنان خرسند هستم. همکاری بسیاری خوبی بود. ولی دلم برای همکاران سابقم تنگ خواهد شد مخصوصا Tim Schafer که به من یک فرصت جدید داد تا با همکاری او The Cave را خلق کنم.
خروج Gilbert از Double Fine اصلا تعجب آور نبود. او برای ساخت بازی The Cave به این استدیو آمد تا Tim Schafer طبق توافق قبلی از توسعه این بازی حمایت کند، وگرنه قصد ولی تصاحب یک مقام در این استدیو نبوده است. همگان Tim Schafer و Ron Gilbert را یک زوج بازی ساز تصور میکردند.
بازی بعدی Gilbert با همکاری Clayton Kauzlaric یکی از طراحین بازی DeathSpank که سابقه فعالیت در استدیو Hothead Games را دارد،ساخته خواهد شد و برای پلتفرم IOS عرضه میگردد. Gilbert بعد از خریده شده LucasArts توسط Disney در سال 2012 و مالکیت این کمپانی برروی سری بازیهای Monkey Island در نوامبر 2012 گفت:" به آینده این بازی که در دستان Disney است زیاد خوشبین نیستم، او گفت اگر Disney مخالفت و سختی نشان ندهد Monkey Island را خواهد خرید. دسامبر 2012 بود که Gilbert در پستی بیان کرد:" علاقهی زیادی برای همکاری با Diseny دارم، زیرا مایل هستم و دوست دارد که Monkey Island را دوباره بسازم.