ظاهرا در شرایط کاری کارمندان شرکت RockStar Games به دنبال جنجالها و انتقادات فراوانی که به واسطه روال کاری سخت و طاقتفرسا به این کمپانی وارد شد تغییراتی صورت گرفته و شیوههای متفاوتی برای استخدام افراد در نظر گرفته شده است.
در جریان ساخت بازی Red Dead Redemption 2 بود که تیم ارشد نویسندگی بازی اظهار کرده بود در هفته بیش از 100 ساعت صرف کار روی بازی کردهاند. با این حال یکی از کارمندان سابق این کمپانی مدعی شده بود که وضعیت کاری سخت یا به اصطلاح کرانچ به بخشی از روند تولید بازیهای Rockstar تبدیل شده است.
یک مورد از تیمهای این شرکت که منابع مدعی شده بودند یکی از سختترین شرایطهای کاری را تحمل میکند تیم استودیو Rockstar Lincoln بود که معمولا به عنوان مسئول بخش تضمین کیفیت بازیهای Rockstar کمک میکند. سه کارمتد ناشناس Rockstar Lincoln اعلام کردند که Rockstar اکنون آنها را از کارمند قراردادی یا موقتی به کارمند رسمی و تمام وقت تبدیل کرده است. در حالی که مشخص نشد چند نفر از اعضایی که در تیم مذکور کار میکنند شامل این تغییرات شدهاند اما این موارد امنیت شغلی بهتر و نگرانی کمتر درباره امور مالی را به همراه دارد.
این کارمندان همچنین اظهار کردند که Rockstar دیگر آنها را مجبور نمیکند که در حال ساعات کاری، تلفن همراهشان را درون کمد قرار دهند. امری که سبب میشد هماهنگ کردن قرارها و جلسات پزشکی دشوار شود. همچنین این کمپانی در حال تست روشی است که طی آن کارمندان بتواند در صورت تمایل زمان کاری خود را تغییر دهند.
با تمامی این توضیحات، کارمندان شرکت RockStar Games تنها افرادی نیستند که متحمل شرایط کاری دشوار میشوند. هفته گذشته هیدئو کوجیما نیز اعلام کرده بود که ایشان به همراه تیمش در استودیو Kojima Productions در وضعیت کرانچ یا اضافهکاری به سر میبرند تا بتوانند ساخت بازی Death Stranding را تا پیش از ماه نوامبر به اتمام برسانند.