آقای دیوید کیج (David Cage) یکی از بنیانگذاران استودیوی Quantic Dream درمورد آیندۀ این استودیو صحبتهایی کرده است. به گفتۀ او آنها در حال کار بر روی عناوین مختلفی هستند و قصد دارند تا این عناوین را دیگر بصورت انحصاری منتشر نکند.
استودیوی Quantic Dream کار خود را در سال 1376 بصورت رسمی آغاز کرد و با انتشار عناوین موفقی مانند Fahrenheit ، Heavy Rain و Detroit توانست نظر بازیکنان و منتقدین را به خوبی جلب کند. بسیاری از طرفداران و منتقدین، بازی Heavy Rain را بهترین ساختۀ این استودیو میدانند اما نباید بازی Fahrenheit را هم فراموش کنیم. تمام عناوین این استودیو با درون مایۀ غنی و داستانی گیرا، در کنار سبک خاصی در روایت، توانستهاند این استودیو را در سطح جهانی مطرح کند. استودیوی Quantic Dream در سال 2010 بازی Heavy Rain را بصورت انحصاری برای کنسول Play Station 3 منتشر کرد. بازی هویرین یا باران سنگین اولین عنوانی بود که این استودیو بصورت انحصاری منتشر میکرد و بعد از آن، تمام عناوین این استودیو در انحصار شرکت سونی (SONY) قرار گرفت؛ تا اینکه به تازگی بعد از گذشت ۹ سال قرارداد استودیو Quantic Dream با شرکت سونی به پایان رسیده است و در ادامهٔ این اتفاق، شاهد انتشار بازیهای این استودیو برای کامپیوتر نیز بودیم.
این استودیو بعد از اتمام قراردادش با شرکت سونی، به تازگی درمورد آینده و اهدافش صحبتهایی کرده است. با توجه به خبری که در گذشته مبنیبر تمایل استودیو Quantic Dream برای انتشار بازیهای تردپارتی به گوش میرسید، کارگردان معروف آقای «دیوید کیج» بیان کرده است که آنها به دنبال این هستند که تجربه ۲۲ سالۀ خود را در اختیار دیگران نیز قرار دهند. او همچنین تایید کرد که استودیو در حال کار روی پروژههای مختلف است. اگرچه هنوز مشخص نیست که آیا این عناوین قرار است توسط خودشان منتشر شوند یا همچون گذشته تنها وظیفۀ ساخت بازی برعهدۀ آنهاست.
دیوید کیج در اینباره توضیح داده است :
این واقعاً همان چیزی است که ما از ابتدا به دنبال آن بودیم بنابراین ما شروع به مشورت با افراد مختلف کردیم و خیلی سریع با شرکت چینی NetEase آشنا شدیم. این شرکت پنجمین ناشر بزرگ دنیا است اگرچه ممکن است مشهورتر از سایر ناشران نباشد اما در حال حاضر ، شرکت بسیار بزرگی است. در این شرکت ما با افرادی آشنا شدیم که کار و دیدگاه ما را در Quantic Dream درک میکنند و قصد دارند بما کمک کنند تا رشد کنیم و قابلیتهای مختلفی را کشف نماییم. این اتفاق به ما آزادی عمل میدهد تا به اهداف خودمان برسیم؛ آنها پشتیبانی لازمی را که برای ساخت و توسعه اهداف جاهطلبانه خود نیاز داریم در اختیار ما قرار میدهند. ما میخواهیم حتی جاهطلبانهتر از گذشته باشیم و فقط میخواهیم بازیهای متفاوت بسازیم. در حال حاضر بر روی پروژههای مختلفی کار میکنیم و این همان چیزی است که برای مدت طولانی میخواستیم انجامش دهیم. هدف ما این است تا با همان تعصب و اشتیاق گذشته به کارمان ادامه دهیم و در سبکهای مختلف بازی بسازیم. یکی از اهداف مهم و همیشگی ما این است که ناشر بازیهای خودمان باشیم همچنین با سایر بازیسازان در سبکهای مختلف همکاری داشته باشیم. ما 22 سال است که در این صنعت بعنوان بازیساز فعالیت میکنیم ، بنابراین احساس کردیم که شاید بتوانیم تجربهای که در این سالها کسب کردهایم را با بقیه به اشتراک بگذاریم. همچنین به سایر افراد مشتاق و بازیسازها فرصتی بدهیم تا به تمام تکنولوژیهای ساخت بازی دسترسی پیدا کنند و به بهترین شکل ممکن از آنها حمایت کنیم.
بسیاری از استودیوهای تردپارتی (Third Party) تلاش میکنند تا آثار مختلفی را منتشر کرده و به دست طرفداران برسانند اما بهدلیل وجود مشکلات فراوانی مانند هزینههای انتشار نتوانستهاند موفقیت زیادی بدست آورند. این پرسش که آیا استودیوی کوانتیک دریم موفق خواهد شد و آیا میتواند ناشر بازیهای خود باشد را گذر زمان مشخص میکند؛ اما امیدواریم مانند گذشته عناوین متفاوتی از این استودیو منتشر شود.