بازیهای آیندۀ استودیوی Quantic Dream برای پلتفرمهای مختلف منتشر خواهند شد
طبق گفتههای آقای «دیوید کیج» (David Cage) بنیانگذار استودیوی Quantic Dream این استودیو دیگر در انحصار هیچ پلتفرمی نخواهد بود.
استودیوی Quantic Dream خالق عناوین موفقی همچون Heavy Rain ، Beyond: Two Souls و Detroit: Become Human است. آقای «دیوید کیج» (David Cage) بهعنوان مهمترین عضو در این استودیو کارگردانی بازیها را بر عهده دارد و در سالهای گذشته به دلیل متفاوت بودن آثارش، بسیار معروف و محبوب شده است. عناوینی که انتخابهای گیمر، نقش بهسزایی را در طول بازی ایفا میکنند و گیمر است که سرنوشت بازی را مشخص میکند. در این آثار همواره به تکتک عناصر قصهگویی اهمیت داده شده و با فرو بردن مخاطب در عمق داستان ، تجربهای متفاوت و سرشار از مسائل عمیق و مفهومی را برای مخاطب رقم زده است.
این استودیو در سال 2007 با عقد قراردادی با شرکت سونی (SONY) ، متعهد شد تا سه عنوان انحصاری را برای کنسول پلی استیشن بسازد. پس از ساخت این عناوین انحصاری ، امسال بعد از 12 سال قرارداد استودیوی Quantic Dream با شرکت سونی به پایان رسیده است. این استودیو قصد دارد تا دیگر بازی انحصاری نسازد و آثار خود را علاوه بر کنسول پلی استیشن بر روی سایر پلتفرمها هم منتشر کند تا طیف وسیعتری از مخاطبان بتوانند بازیهای این استودیو را تجربه کنند . در همین راستا بعد از اتمام قرارداد ذکر شده ، شاهد انتشار آثار گذشتۀ این استودیو برای کامپیوتر بودیم. (در حال حاضر دو عنوان Heavy Rain و Beyond: Two Souls از طریق فروشگاه اپیک، برای کامپیوتر در دسترس هستند و عنوان Detroit: Become Human هم سال آینده برای این پلتفرم منتشر میشود)
آقای «دیوید کیج» (David Cage) بنیانگذار استودیوی Quantic Dream در اینباره گفته است :
بعد از همکاری 12 ساله با شرکت سونی و انتشار عناوین انحصاری برای کنسول پلی استیشن ، ما فکر کردیم که زمان مناسبی است تا بازیهای مولتیپلتفرم بسازیم و گیمرهای بیشتری در سراسر جهان عناوین ما را تجربه کنند.
اخیرا یک کمپانی چینی با نام NetEase که پنجمین ناشر بزرگ دنیا است بهعنوان ناشر آثار استودیوی Quantic Dream ، همکاری خود را با این استودیو آغاز کرده است و با توجه به نیازهای آنها، شرایطی را فراهم کرده تا این استودیو برای رسیدن به اهداف جاهطلبانه خود تلاش کند و ساخت بازیهای خاص خود را آغاز کند. ناگفته نماند که یکی از اهداف اصلی استودیوی Quantic Dream این است که بتوانند ناشر بازیهای خود شوند و استقلال خود را بدست آورند. این استودیو اعلام کرده است که احتمال دارد هنوز هم محتوای خاصی بهصورت انحصاری برای کنسول پلی استیشن عرضه شود اما آنها دیگر تنها برای سونی بازی نخواهند ساخت، بلکه تمام پلتفرمها میزبان آثار آنها خواهند بود. اخیرا مشخص شد که این استودیو در حال کار بر روی چندین پروژه است و گویا قرار است این عناوین در کنار کنسول پلی استیشن برای سایر پلتفرمها نیز عرضه شوند.