Quantic Dream از معدود استدیوهایی است که معمولاً عناوین آن تک قسمتی هستند یعنی این که بعد از عرضهی نسخهای از آنها، دیگر ما شاهد هیچ دنبالهای از آن نخواهیم بود و این استدیو روی یک عنوان دیگر متمرکز میشود. حال Quantic Dream به تازگی دربارهی این قضیه اظهاراتی انجام داده است و از دلایل خود برای عدم عرضهی دنباله برای عناوین خود سخن گفته است.
بر اساس گفتههای QD، تمامی عناوین آنها را میتوان قسمتی از یک سری (فرنچایز) واحد دانست. این قضیه کاملاً از روی مکانیک گیمپلی بازیهای این استدیو کاملاً پیداست همینطور آنها مایل نیستند که بازیهای خودشان را به یک سری تبدیل کنند و دنبالههای متعددی را برای آن عرضه کنند.
یکی از اعضای این استدیو، آقای Guillaume de Fondaumiere در گفتگویی که با Gamespot داشت، گفت: "در واقع ما به دنبال ساخت نسخهی جدیدی برای عناوین خود نیستیم و مایل نیستیم دنباله عرضه کنیم. زیرا وقتی که ما داستانی را آغاز میکنیم، بالأخره به پایان میرسد و من فکر نمیکنم عرضهی دنباله بتواند جالب باشد."
وی افزود: "به عنوان مثال، Ethan Mars فرزند دیگر خود را از دست بدهد. بدیهی است که دیگر Heavy Rain جذابیت گذشته را نخواهد داشت. در واقع ما شرکتی هستیم که دارای یک فرنچایز با چندین برند مختلف است. به عبارتی دیگر ما برگرفته از خودمان و David Cage میباشیم."
وی در آخر گفت: "همانطور که شما مشاهده میکنید، طرفداران از عناوین ما بسیار استقبال کردهاند و راضی میباشند و با وجود دیوید کیج و البته خودمان، فرنچایز ما تکراری نخواهد شد و این همان چیزی است که سبب پیشرفت ما میگردد."
گفتنی است که عنوان بعدی این استدیو، Beyond: Two Souls نام دارد که قرار است در ماه October به صورت انحصاری روی PS3 عرضه شود.