اخبار بازی

کمپانی سونی: از هک شدن PSN خیلی چیزها را یاد گرفتیم

برای اولین بار، کمپانی سونی از هک شدن شبکه پلی‌استیشن (PSN) در سال 2011 سخن گفت، زمانی که میلیون‌ها اکانت کاربران پلی‌استیشن در معرض خطر افتاد.

طبق جدیدترین مصاحبه Polygon با آقای Shawn Layden، رئیس Sony Interactive Entertainment America (SIEA) او توضیحاتی در مورد هک شدن شبکه PSN در سال 2011 که میلیون‌ها دلار برای آن‌ها هزینه داشت را داد.

آقای Shawn Layden، کسی است که در زمان حملات سایبری رئیس Sony Network Entertainment International بود، اعلام کرد که خیلی از چیزها را از قطع شدن PSN در آن سالها یاد گرفت، زمانی که اکانت 70 میلیون کاربر در معرض خطر افتاد.

آقای Shawn Layden می‌گوید:

«بااینکه چند سال می‌گذرد، ولی آن روز را به یاد دارم. گرچه این اتفاق برای ما افتاد بعدش خوشحالم شدم از اینکه این اتفاق فقط برای ما افتاده است. ما از این اتفاق خیلی چیزها رو یاد گرفتیم. زمانی که آن اتفاق افتاد ما در بهترین وضعیتی که می‌توانستیم باشیم بودیم؛ اما بازهم این حملات روی ما بی‌تأثیر نبوده بر همین اساس قابلیت‌های خودمان رو به بالاترین نقطه ممکن رساندیم.»

هکرها شبکه پلی‌استیشن را در ماه آپریل 2011 به حالت آفلاین درآوردند که یکی از بزرگ‌ترین حمله سایبری در تاریخ بود.

وقتی‌که همه‌چیز در حال رفتن به وضعیت خطرناکی برای سونی شده بود این کمپانی پکیجی را ارائه کرد به نام Welcome Back که بعدازآن سروصداهای مربوط به این حمله سایبری خوابید.

کمپانی سونی بعدازآن در E3 همان سال از تمام کاربران عذرخواهی کرد و برای بخش امنیت شبکه پلی‌استیشن رئیس جدیدی انتخاب کرد.

متأسفانه این آخرین بار نبود که شبکه پلی‌استیشن موردحمله قرار گرفت.

در ماه دسامبر 2014، گروه بدنام Lizard Squad نیز به این شبکه حمله کرد و باعث جلوگیری مردم از خریدهای آنلاین خود در تعطیلات کریسمس شد.

منبع

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا