اخبار بازیپلی استیشن 5

سازندگان بازی‌های پلی‌استیشن 5 نظرات خود را در مورد درایو SSD و موتور سه‌بعدی آدیوتک در این کنسول بیان کردند

سایت پلی‌استیشن بلاگ بخشی از نظرات سازندگان بازی را در مورد دو ویژگی منحصر به فرد کنسول پلی‌استیشن 5 منتشر کرد:

نظرات در مورد درایو پرسرعت SSD :

براین هورتون – کارگردان بازی Marvel’s Spider-Man: Miles Morales

جدا از بارگذاری پرسرعت و سفر سریع، درایو SSD و سرعت آن به ما جازه می‌دهد تا که اجزا را با جزئیات بیشتر نمایش دهیم. این باعث می‌شود که شهر بهتر از همیشه به نظر برسد و این تنها شروعی برای تیم ما در استفاده از امکانات و ویژگی‌های این درایو است. این درایو تغییری اساسی در ساخت بازی ایجاد کرده است که ما بی‌صبرانه منتظر استفاده از آن در سال‌های آینده هستیم.

گوین مور، کارگردان، استودیوی ژاپن SIE ( Demon’s Souls)

به عنوان سازنده بازی Demon’s Souls، ما هم‌اکنون طرز فکر خود راجع به SSD تغییر داده‌ایم. ما تنها به آن به چشم یک حافظه نگاه نمی‌کنیم بلکه به عنوان یک مموری هم آن را در نظر داریم، استفاده از سرعت SSD برای بارگذاری داده‌ها در بالاترین سرعت، شما را مستقیم برای انتقام به نبرد برمی‌گرداند تا انتقام تمامی مرگ‌های خود را بگیرید.

متیس انگستورم، کارگردان بازی Hitman III

بازی Hitman 3 شما را دعوت به کاوش و امتحان در سندباکسی بزرگ می‌کند و داشتن قابلیت ذخیره/بارگذاری کلید اصلی برای انجام آنها است. سرعت بالای بارگذاری در کنسول پلی‌استیشن 5 بازیکنان را بیشتر از هر زمان تشویق به آزمایش می‌کند.

نیل هیل ، برنامه نویس ارشد بازی Far Cry 6

درایو SSD یک تغییر بزرگ در ساخت بازی است ، به نظر من با بلوغ این نسل شاهد نوآوری‌های شگفت‌انگیزی در استریمینگ و طراحی بازی‌های جهان باز خواهیم بود.

آری آرنبیورن‌سان – برنامه‌نوس ارشد بازی Returnal

با حرکت بیشتر به سمت نسل بعد من انتظار دارم که سازندگان از مزایای دیگر درایو SSD که مشهود نیستند بیشتر استفاده کنند. این امر چیزی که من را بیش از همه چیز هیجان زده می‌کند. اینکه این ویژگی چه معنایی برای سازندگان بازی دارد زمانی همه چیز به سرعت بارگذاری می‌شود ؟ آیا ما اصلاٌ به طراحی مراحل دیگر نیاز خواهیم داشت؟ امکانات این تکنولوژی برای من به عنوان یک سازنده و گیمر بسیار هیجان‌انگیز نشاط‌آور است.

ماکوس اسمیت – کارگردان ، استودیوی اینسامنیک گیمز ( Ratchet & Clank: Rift Apart )

خوشبختانه بازیکنان موفق شدند دموی جدید و کامل‌تر بازی Ratchet & Clank: Rift Apart را که به تازگی پخش شدند ببینند. این SSD و طراحی دستی I/O به ما اجازه می‌دهد تا بازیکنان را به بعد‌هایی مختلف با سرعتی بالا بفرستیم. این تکنولوژی بطور اساسی قوانین را تغییر می‌دهد و به ما اجازه می‌دهد تا به ایده‌ها و طراحی‌های بازی فکر کنیم که تنها بر روی کنسول پلی‌استیشن 5 قابل انجام است.

نظرات بازی‌سازان موتور سه‌بعدی آیدیوتک تمپست :

هری کروگر، کارگردان بازی Returnal

آیدیوی سه‌بعدی هیجان‌انگیز است به این دلیل که می‌تواند منظر صوتی صحیح و قانع ‌کننده‌تر به بازیکنان ارائه کند و حس قوی‌تری از مکان را ….در بازی‌های اکشن پر سرعت با حالت‌های عمودی زیاد مثل Returnal فراهم کند، این تکنولوژی همچنین می‌تواند به آگاهی موقعیتی بازیکن نیز کمک کند و به بازیکنان برای شناسایی مکان دشمنانی که در اطراف هستند یا موشک‌های که در اوج نبرد به سمت ‌آن‌ها  بیشتر کمک می‌کند.

متیس دجانگ، کارگردان، گوریلا گیمز (Horizon Forbidden West)

حال با موتور صدای سه‌بعدی آیدیوتک تمپست پلی‌استیشن 5 ما قادریم صداها را بطوری برای بازیکنان پخش کنیم که آنها قادر باشند ماشین‌های اطرافشان را به آسانی تمام شناسایی کنند که این برای موقعیت‌های که شما توسط این ماشین‌ها محاصره شده‌اید یا قصد دارید مخفیانه به آنها نزدیک شوید.

جون تاکیوچی ، مدیر اجرایی تولید، Resident Evil Village

صدا یک ویژگی کلیدی است که تجربه‌ی نسل بعدی را با PS5 به جلو می‌راند. تقریبا مثل این می‌ماند که آیدیوتک سه بعدی مخصوصاً برای بازی‌های ژانر وحشت ساخته شده است. قبلاً برای حس صدای فضایی بازیکنان باید هزینه‌ی زیادی را از جیب خود پرداخت می‌کردند. حالا فقط با گذاشتن هدست می‌توانند صدای سه بعدی را به طور کامل تجربه کنند.

یورگن کتزمن، رئیس استودیو ، نیکسس (Marvel’s Avengers)

بازی‌های دنیای ما برای نسل‌ها است که سه بعدی است اما برای صدا ما معمولاٌ به صدای دو بعدی اطراف محدود بودیم. زمانی که مرد آهنین در حال نابودی تورت‌‌هایی که در بالای سر شما قرار دارد، یا وقتی که هالک در حال مبارزه با دشمنان زیر پای شما، نعره می‌زند، شما دوست دارید که صدا را از سمت آنها بشنوید. ما می‌توانیم موقعیت‌های واقعی صدا را پیدا کنیم و مطمئن شویم که آنها را به موتور سه‌بعدی آیدیوتک پلی‌استیشن می‎رسانیم و بطور چشمگیری حس بودن در دنیای بازی را برای شما بهبود می‌بخشیم. و تمامی اینها فقط با یک هدفون و بدون هیچ سیستم پیچیده‌ی استریو قابل دستیابی است.

نوشته های مشابه

‫2 دیدگاه ها

  1. هنوز هم فن هایی ایکس باکس دست از غرور و تعصب بر نمیدارند؟
    ایا به قدرت ماورایی ps5که هنوز تنها 10درصدش کشف شده یقینا پیدا نمی کنید؟
    …….
    ویه سوال کنسول مایکرو که به اذعان خودشان خیلی کنسول قویتری هست تعریف انچنانی از سوی بازیسازها دریافت نمیکنه؟
    یا قدرت 12ترافلاپس کنسول چینی هست؟؟
    و چرا یه گیم پلی از یه بازی درست وحسابی رو کنسول نمی اید تا همگان به قدرت کنسول پی ببرند؟
    و هزار سوال دیگه که باعث رانده شدن گیمرها دنیا از کنسول جدید مایکروسافت شده هست

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا