مدیرعامل پلی استیشن گفته که کنسول‌ها تمرکز اصلی تجارت شرکت باقی خواهند ماند

مدیرعامل پلی‌استیشن گفته است که کنسول‌ها در آینده در هسته اصلی کسب‌وکار شرکت باقی خواهند ماند، حتی اگر به دنبال افزایش مخاطبان خود در پلتفرم‌های دیگر مانند رایانه‌های شخصی و دستگاه‌های تلفن همراه باشد. Sony Interactive Entertainment اخیراً گسترش تجارتش به رایانه شخصی و دستگاه های تلفن همراه را در اولویت کسب و کار خود قرار داده است، اگرچه کاربران کنسول همچنان اکثر بازی‌ها را زودتر از پلتفرم‌های دیگر دریافت می‌کنند.

در مصاحبه ای جدید، از Hideaki Nishino، رئیس گروه تجاری پلتفرم سرگرمی‌های تعاملی سونی، پرسیده شد که جایگاه کنسول‌ها را از دید شرکت سونی بیان کند.

او پاسخ داد: من فکر می‌کنم برای دستگاه‌های تلفن همراه، بازی‌های زیادی وجود دارند که همراه با پخش تبلیغات است. راه‌اندازی و استفاده رایانه‌های شخصی دشوار است، اما با پلی‌استیشن، هنگامی که آن را روشن می‌کنید، می‌توانید محتوایی را که خریداری کرده‌اید بلافاصله تجربه کنید. فروشگاهی که نرم‌افزار را در آن خریداری می‌کنید نیز تجربه‌ای بصری خوبی ارائه می‌دهد، زیرا محصولات به‌صورتی قابل فهم چیده شده‌اند. ما در تلاش هستیم تا با تولید محتوا برای رایانه‌های شخصی نیز سهم خود را از بازار کلی بازی افزایش دهیم. شکی نیست که کنسول‌ها هسته اصلی تجارت ما خواهند بود، اما با ارائه عناوین برای پلتفرم‌های غیر از کنسول‌ها، به طیف وسیع‌تری از مشتریان دست خواهیم یافت.

به گفته این شرکت، در حالی که بازی‌های لایو سرویس پلی‌استیشن به طور همزمان برای PS5 و رایانه شخصی منتشر شده‌اند، بازیکنان کنسول همچنان عناوین داستان محور سونی را زودتر دریافت خواهند کرد و به گفته این شرکت، نسخه‌های رایانه‌های شخصی نیز بعداً منتشر خواهند شد.

سونی امیدوار است برخی از بازیکنان رایانه شخصی را وسوسه کند تا پلی استیشن 5 بخرند. با این حال اخیراً Helldivers 2 نشان داد که مخاطبان زیادی در پلتفرم PC دارد و اکثر فروش بالای آن بر روی رایانه شخصی انجام می‌شود.

خروج از نسخه موبایل