آقای Hermen Hulst، مدیرعامل سونی اینتراکتیو اینترتینمنت درباره تاثیری که هوش مصنوعی بر صنعت بازی میگذارد، صحبت کرده است. او در مصاحبهای گفت که هوش مصنوعی پتانسیل انقلابی در بازیها را دارد، اما کمکهای انسانی برای فرآیند توسعهی بازیها، حیاتی باقی خواهد ماند.
هالست گفت: من گمان میکنم تقاضای دوگانه در بازیها وجود داشته باشد: یکی برای تجربههای نوآورانه مبتنی بر هوش مصنوعی و دیگری برای محتوای دستساز و متفکرانه. ایجاد تعادل مناسب بین استفاده از هوش مصنوعی و حفظ عملکرد انسانی بسیار مهم خواهد بود.
بر اساس نظرسنجی که در اوایل سال جاری توسط شرکت تحقیقات CIST به نمایندگی از سازنده موتور بازی Unity انجام شد، تقریباً دو سوم استودیوهای بازی سازی از هوش مصنوعی در جریان کاری خود استفاده میکنند.
یونیتی میگوید: 62 درصد از استودیوهایی که مورد بررسی قرار گرفته شد، گفتند که از هوش مصنوعی در جریان کار خود استفاده میکردند، عمدتاً برای نمونهسازی سریع و ایدهپردازی و جهانسازی مورد استفاده قرار میگیرد.
طبق دادههای یونیتی، میانگین زمان عرضه بازیها از 218 روز در سال 2022 به 304 روز در سال 2023 افزایش یافته است. در حالی که یادگیری استفاده از فناوری جدیدی که میتواند به سرعت بخشیدن به تولید کمک کند با چالشهایی همراه است. ۷۱ درصد از استودیوهای مورد بررسی که از هوش مصنوعی استفاده میکردند گفتند که انجام این کار باعث بهبود عملکرد آنها شده است. 38 درصد از استودیوهای مورد بررسی گفتند که تمایلی به استفاده از هوش مصنوعی ندارند. 43 درصد از این گروه گفتند که علاقهمند به استفاده از هوش مصنوعی هستند اما زمان کافی ندارند، در حالی که 24 درصد گفتند که فکر نمیکنند مهارتهای فنی لازم برای این کار را داشته باشند.