فیل اسپنسر: ایکس باکس قصد ندارد با سرویس Game Pass، مانع مالکیت بازیکنان بر بازیها شود
فیل اسپنسر، مدیر بخش گیمینگ مایکروسافت، گفته است که مایکروسافت سعی نمیکند بازیکنان را به استفاده از Game Pass و Cloud و یا هر روش دیگری برای تجربه بازیها وادار کند.
در چند سال گذشته، مایکروسافت تمرکز قابل توجهی بر Game Pass، سرویس اشتراک خود، گذاشته است. این سرویس به بازیکنان اجازه میدهد با پرداخت هزینه ماهانه به صدها بازی، از جمله بازیهای جدید مایکروسافت، دسترسی داشته باشند. برخی در مورد تمرکز مایکروسافت بر روی Game Pass مشکل دارند، زیرا بازیکنان مالک هیچ یک از بازیهایی که دریافت میکنند نیستند و همین امر نگرانیهای مربوط به حفظ و نگهداری از بازیها را افزایش میدهد.
فیل اسپنسر در مصاحبهای جدید در مورد بازیکنانی که مایلند کتابخانههای بزرگی از بازیهای متعلق به خود را نگهداری کنند، صحبت کرد. او مدعی شد که مایکروسافت سعی نمیکند بازیکنان را از مالکیت بازیها دور کند.
اسپنسر گفت: من فکر میکنم که در طول نسلها با back-compat و Play Anywhere به کتابخانههای مردم احترام گذاشتهایم و میخواهم به این کار ادامه دهم. شما میتوانید هر بازی را که در Game Pass است خریداری کنید، ما سعی نمیکنیم همه را در یک مدل تجاری قرار دهیم. بازیها را همانطور که میخواهید بازی کنید. بدیهی است که ما باید یک تجارت خوب داشته باشیم، اما من میخواهم تا حد امکان گزینههای زیادی را برای بازیهایی که داریم فراهم کنم.
به دنبال انتشار بزرگترین عناوین مایکروسافت برای سونی، پلیاستیشن 5 یکی از بزرگترین مکانهای فروش بازیهای مایکروسافت است. خرید بازی برای PS5، تقریبا 69.99 دلار هزینه خواهد داشت، اما در ایکس باکس و رایانه شخصی، بازیکنان میتوانند بازیهای مایکروسافت را در سرویس Game Pass با قیمت 15 دلار در ماه بازی کنند.
اسپنسر افزود: به همین دلیل است که ویندوز و Cloud به ما اجازه رشد داده است. در حال حاضر یکی از سریعترین مناطق در حال رشد برای ما آسیا است و به این دلیل نیست که کنسولهای بیشتری را در آسیا میفروشیم، بلکه از طریق سرویس ابری و رایانه شخصی، سال به سال کاربران بیشتری نسبت به هر مکان دیگری، جذب میکنیم. سریعترین نوع پلتفرم، Cloud است. این پلتفرمی است که در طول سال سریعترین رشد را دارد.