اخبار بازی

فیل اسپنسر از انحصاری نشدن بازی‌های Guitar Hero و Destiny برای ایکس باکس پشیمان است

فیل اسپنسر در مصاحبه اخیر خود فاش کرده است که ایکس باکس ساخت اولین بازی Destiny را به عنوان یک بازی انحصاری فرست پارتی قبول نکرده بود، که در عین حال گفت که بعضی از این انتخاب‌ها، بدترین تصمیمات مدیریتی در ایکس باکس است. در حالی که به نظر می‌رسد ایکس باکس تعداد بازی‌های فرست پارتی بزرگ زیادی را در اختیار ندارد، اما ایکس باکس در گذشته، می‌توانست قراردادهای انحصاری زیادی را امضا کند.

فیل اسپنسر اخیراً در Pax West 2024 شرکت کرد و در مورد تجربه خود در صنعت بازی تا آن زمان صحبت کرد. در قسمتی از این مصاحبه، اسپنسر فاش می‌کند که Bungie در اصل Destiny را به مایکروسافت پیشنهاد داده بود. اما به سمت Activision رفت و در نهایت توسط پلی استیشن خریداری شد.

مایکروسافت تصمیم گرفت که Destiny در انحصار ایکس باکس نباشد، که با توجه به اینکه سری Halo چقدر برای آنها خوب عمل کرده است کمی عجیب است. اگرچه این همه ماجرا نیست، زیرا اسپنسر همچنین فاش می‌کند که Guitar Hero نیز در ابتدا به ایکس‌باکس پیشنهاد داده شده بود، اما مدیران ایکس باکس باور نداشتند که این بازی موفق شود.  اکتیویژن در نهایت هر دو بازی Destiny و Guitar Hero را منتشر کرد و هر دو به عناوین بسیار موفقی تبدیل شدند. در سال 2009، اکتیویژن ادعا کرد که Guitar Hero 3 پردرآمدترین بازی تمام دوران بوده است و زمانی که عرضه شد، در فروش از بازی‌هایی مانند Wii Fit و Black Ops پیشی گرفت و ادعا شد که Guitar Hero 3 تقریباً یک میلیارد دلار فروش داشته است. اسپنسر گفت: Guitar Hero اکنون به ایکس باکس بازگشته است، ممکن است زمان آن رسیده که تاریخ را کمی تغییر دهیم.

همچنین اسپنسر خاطرنشان می‌کند که در مورد امضای قراردادهای انحصاری، بعضی از تصمیمات و انتخاب‌ها نادرست بوده‌اند، که کاربر شبکه اجتماعی X (توییتر) nib95_ به برخی از این انتخاب‌ها، اشاره کرده است. او ویدیویی را به اشتراک گذاشت که به همه ما یادآوری می‌کند که Xbox می‌توانست بازی‌های Genshin Impact و یک بازی بدون نام از مارول و از همه مهم‌تر Grand Theft Auto 3 را انحصاری کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا