فیل اسپنسر در مورد تغییر استراتژی کنسول ایکس باکس با رویکرد جدید و بازتر آن برای توسعه بازیها برای چند پلتفرمی بودن، صحبت کرده است. از آغاز سال گذشته، مایکروسافت تعداد بازیهای بیشتری را به پلتفرمهای رقیب آورده است و فیل اسپنسر، مدیر عامل بخش بازی در مایکروسافت، گفته است که اکنون هیچ خط قرمزی برای بازیهای بعدی وجود ندارد. کمپین بازاریابی جدید آنها حتی اعلام میکند که تقریباً هر دستگاهی اکنون Xbox است. این موضوع بسیاری از دارندگان کنسول ایکسباکس را به این فکر واداشته است که دستگاههایشان در کجای برنامههای مایکروسافت برای یک اکوسیستم بازتر قرار میگیرند.
اسپنسر در مصاحبهای جدید با Gamertag گفت: من از مردم میخواهم سختافزار را بر اساس قابلیتهای آن سختافزار و نحوه تناسب آن با انتخابهایی که میخواهند درباره جایی که میخواهند بازی کنند، انتخاب کنند و ما میخواهیم سختافزار ما بر اساس قابلیتهای سختافزاری که داریم، برنده شود. من فکر میکنم تفاوتی که در 20 سال گذشته دیدهایم و فکر میکنم که واقعاً ابتدا بازیها هستند، نه پلتفرم. اکثر بازیهایی که من یا شما در مورد آنها صحبت خواهیم کرد در پلتفرمهای مختلف اجرا میشوند و آنها بازیهایی هستند که موفق هستند، آنها بازیهایی هستند که در بالای نمودارهای فروش قرار دارند. من میخواهم پلتفرمی بسازم که به سازندگان خدمات دهد، سازندگانی که سعی میکنند با مردم در هر صفحهی نمایشی ملاقات کنند.
در همان مصاحبه، اسپنسر بار دیگر تاکید کرد که ایکسباکس قصد دارد بازیهای بیشتری را در آینده روی پلتفرمهای بیشتری عرضه کند، اما همچنین تاکید کرد که این برند آیندهای در سختافزار دارد. مایکروسافت برای اولین بار در فوریه گذشته اعلام کرد که فعالانه روی کنسول نسل بعدی خود کار میکند.
اسپنسر به Gamertag گفت: بیایید در مورد سختافزار خودمان بگویم. تفکر من در مورد Xbox چیست. برای من چیزی عوض نشده است که box به نام برند ما است. در موقعیتی که در آن قرار دارم، به سختافزار به عنوان بخش مهمی از کاری که انجام میدهیم نگاه میکنم، اما [ما] سعی نمیکنیم که بازیها را در پلتفرمهای دیگر عرضه نکنیم و آنها را به نفع خود نگه داریم. بیایید سختافزار نوآورانهای بسازیم که مردم بخواهند از آن برای بازی استفاده کنند، چه در دستانشان باشد، چه در تلویزیون یا حتی مکانهای دیگر. من عاشق تیم سخت افزاری خود هستم. من فقط در این هفته مدتی را با آنها گذراندم [با نگاهی به] نقشه راهی که آنها دارند. من فکر میکنم ما از این چیزهای زیادی یاد میگیریم. مانند Steam Deck و یا ROG Ally ،Lenovo وجود بازی های ما در آن پلتفرمها چه معنایی دارد؟ فکر نمیکنم هنوز آن را بهطور کامل تنظیم کردهایم و زمان زیادی را با تیم در این زمینه صرف کردهام، اما میخواهم در آنجا پیشرفت کنیم.