در مراسم «Blizzcon 2015»، استدیوی «Blizzard» (بلیزارد) تایید کرد که عنوان «Overwatch» از قابلیت «Cross- Platform» (کراس-پلتفرم) پشتیبانی نخواد کرد. بازیکنان PC تنها در برابر بازیکنان PC، و صاحبان پلتفرمهای Xbox One و PS4، هر کدام با دیگر افراد دارای پلتفرم مشابه خود، بازی خواهند کرد. در ادامه با بازیسنتر همراه باشید.
طراح ارشد بلیزارد، آقای «Jeremy Craig» این خبر را از طریق یک مصاحبه منتشر کرد و دلیل این امر را «متعادل» و «عادلانه» سازی بازی ذکر کرد.
وی در مورد پشتیبانی نکردن Overwatch از قابلیت کراس-پلتفرم گفت:
«این کاری بسیار مشکل است. از دیدگاه گیمپلی، موس و کیبورد قابلیت بیشتری برای چرخشهای سریع دارند. بازی ما نیز عنوانی سریع است، پس با وجود قابلیت کراس-پلتفرم، بازیکنان PC از مزیت بیشتری نسبت به بازیکنان کنسولی برخوردار خواهند شد.
پس اینطور به نظر میرسد که دارندگان کنسولهای خانگی، بازی با کنسول بازان و صاحبان پلتفرم PC، بازی در برابر PC بازان را ترجیح خواهند داد.»
در ادامه مصاحبه Craig گفت که هیچ تفاوتی میان نسخهی رایانههای شخصی و کنسولهای خانگی وجود ندارد.
یکی از عناوین بزرگی که از قابلیت کراس-پلتفرم پشتیبانی میکند، «Street Fighter V» است که در این عنوان بازیکنان PS4 و PC قادرند در برابر یک دیگر به مبارزه بپردازند.
هرچند در تست بتای بازی همه چیز به خوبی پیش نرفتهاست.
«Jeff Koplan» کارگردان بازی نیز اطلاعاتی را منتشر کرد. او گفت که بازی از روز اول برای کنسولها نیز برنامه ریزی شده بوده است، فعلا خبری از نسخهی Mac نیست و بلیزارد امیدوار است که پشتیبانی از «Modding» را برای Overwatch تایید کند.
ممکن است پشتیبانی از Modding در روز اول انتشار در دسترس نباشد ولی وی تاکید کرد که: «ما واقعا به این ویژگی اعتقاد داریم.»
همچنین Koplan اضافه کرد که بازی به شکل همکاری محلی از طریق «Split-Screen» (تقسیم صفحهی نمایش)، میتواند فوق العاده باشد.
Overwatch در بهار 2016 برای سه پلتفرم اصلی منتشر میشود.