متاسفانه کارت های گرافیکی با سرعت ثابتی عمل نمی کنند. در حقیقت میزان فریم دهی در آنها با توجه به بار GPU، حتی با تک صحنه ای در بازی تغییر خواهد کرد. حال با یک میزان فریم دهی ثابت چگونه تصاویر را از GPU به صفحه نمایش منقل می کنید؟
اولین راه این است که میزان فریم دهی مانیتور را رها کنید و تصویر را اواسط چرخه که توسط نمایشگر اسکن می شود آپدیت کنید. این حالت را ما با نام ‘VSync Off Mode’ می شناسیم و اکثر بازیکن ها آن را انتخاب می کنند. مشکل در اینجا زمانی خود را نشان می دهد که چرخه بروز رسانی (refresh cycle) دو تصویر را نشان دهد. این مورد باعث ایجاد “tear line” خواهد شد که اکثر ما آن را با پارگی تصاویر در نمایشگر می شناسیم. راه دیگر این است که VSync را روشن کنید. این کار GPU را مجبور خواهد کرد تا زمان یک چرخه بروز رسانی جدید توسط مانیتور، آپدیت های صفحه نمایش را به تاخییر بیندازد. در این هنگام زمانی که فریم دهی GPU پایین تر از میزان فریم نمایشگر باشد باعث ایجاد لکنت و تکه تکه شدن تصویر خواهد شد. این قابلیت افزایش latency را نیز به همراه دارد که به همراه خود لگ و تاخییر در اجرای فرامین و پاسخ آن را به همراه می آورد.
حال شرکت Nvidia با معرفی تکنولوژی G-SYNC تمامی این مشکلات را رفع خواهد کرد. این تکنولوژی با ماژول های موجود در مانیتور ها کار خواهد کرد. (حال یا از قبل نصب شده باشد، یا اینکه توسط یک کاربر خانگی حرفه ای به صورت ماد استفاده شود)
این ماژول میزان فریم دهی مانیتور و GPU را برابر نگه می دارد. طی این رونمایی که در شهر مونترال بزگذار شد، آقایان John Carmack, Johan Andersson, Tim Sweeney و Mark Rein برای Nvidia سخنرانی کردند که به نظر می رسد بسیار از تکنولوژی راضی هستند و موفقیت بسیار چشم گیری را از طرف گیمرهای حرفه ای داشته است.
تکنولوژی روان و بسیار سریع NVIDIA G-SYNC فقط یکی از تکنولوژی هایی است که مانند GameStream و Shadowplay این اواخر توسط NVIDIA معرفی شده است.