Tameem Antoniades از Ninja Theory،تیم سازنده ی Heavenly Sword و Enslaved،گفت که ساخت عناوین بزرگ و پرخرج(AAA)باعث نابودی نوآوری و محتوای خلاقانه می شود.
مدل تجاری که در آن بودجه های عظیم به ساخت عناوین AAA اختصاص داده می شود باعث می شود این صنعت به سمت یک انقلاب دیجیتالی هدایت شود.
Antoniades در خصوص بازی های کوچکتر که به صورت دیجیتالی عرضه می شوند گفت:"این یک فرصت برای بازیسازان بازی های کوچک و خلاقانه است تا به مخاطبان خاص خود دست یابند.ولی از طرفی،دژ ِ مستحکمِ بازی های AAA وجود دارد که به نظر من باعث نابودی نوآوری و محتوای خلاقانه می شود."
ظاهرا مساله ی قیمت در این موضوع نقش مهمی ایفا میکند:"وقتی شما این مقدار برای خرید بازی ها هزینه می کنید،نمی خواهید ریسک کنید.می خواهید همه ی امکانات در بازی وجود داشته باشد،می خواهید که یک تجربه ی امتحان پس داده و تضمین شده داشته باشید.که این برای این صنعت مفید نیست."
NT در حال حاضر مشغول ساخت DmC،یک ریبوت از سری Devil May Cry برای کپکام است که جزو همین دسته بازی های بزرگ و پرخرج خواهد بود.خُب پس دلیل این کار NT چیست!؟
Antoniades می گوید:"بودجه های سرسام آور و سهام های با ارزش بالا که سد های ورود به این صنعت هستند،اینقدر بلند و مشکل آفرینند که امکان کار کردن درست در این حیطه را مشکل می کند.از طرفی، وقتی شما یه گروه 100 نفره دارید که آخر ماه باید حقوقشان را پرداخت کنید،نه گفتن خیلی سخت است!پروژه های بزرگ پشت هم به سراغتان می آیند و شما باید آن ها را قبول کنید."
آخرین پروژه ی استودیوی انگلیسی Ninja Theory یعنی DmC هنوز تاریخ عرضه ی مشخصی ندارد.