تهیهکننده بازی میگوید که شکلگیری همکاری بین استودیو Team Ninja و استویدو PlatinumGames برای توسعهی Ninja Gaiden 4 ایدهی فیل اسپنسر بود. ایکس باکس هفته گذشته اعلام کرد که بازی Ninja Gaiden 4 در حال توسعه است و هر دو استودیو در این بازی با یکدیگر همکاری میکنند و قرار است اواخر امسال منتشر شود.
در مصاحبهای با Game Watch، آقای Fumihiko Yasuda، تهیه کننده Team Ninja توضیح داد که این استودیو مدتی بود که در تلاش بود تا یک بازی جدید از Ninja Gaiden بسازد، اما نتوانسته بود به یک برنامهریزی قطعی دست پیدا کند. با این حال، به گفته Yasuda، فیل اسپنسر، مدیرعامل مایکروسافت گیمینگ بود که به تیم نینجا پیشنهاد داد تا با PlatinumGames همکاری کنند تا یک بازی از سری Ninja Gaiden را با هم بسازند.
Yasuda گفت: فکر میکنم همه میدانند که سری Ninja Gaiden برای بیش از یک دهه متوقف شده است، اما Team Ninja مدتهاست که در حال بررسی ساخت عنوان جدیدی است. با این حال، ما برای تصمیم گیری مشکل داشتیم. Hisashi Koinuma، رئیس Koei Tecmo [شرکت مادر Team Ninja] و Atsushi Inaba، رئیس PlatinumGames، که از یک نسل هستند و دوستان خوبی هستند، فرصتی برای گفتگو در مورد این موضوع داشتند. پس از آن، فیل اسپنسر از مایکروسافت به سه شرکت، PlatinumGames ،Koei Tecmo و مایکروسافت، پیشنهاد داد که روی عنوان جدیدی در سری Ninja Gaiden با هم کار کنند و اینگونه بود که پروژه شروع شد. ما خودمان بازیهای اکشن توسعه دادهایم، اما چون قرار بود برای اولین بار در بیش از یک دهه یک Ninja Gaiden جدید بسازیم. PlatinumGames قبلاً تعدادی عناوین اکشن عالی مانند Bayonetta و NieR: Automata ساخته بود. میخواستم با آنها کار کنم و اینگونه بود که همکاری شروع شد.
اسپنسر همچنین در مصاحبهای به مذاکرات اولیه اشاره کرد و در آن توضیح داد که برنامههای بازگرداندن Ninja Gaiden حدود هشت سال پیش آغاز شد.
اسپنسر توضیح داد: سفرهای متعدد [به ژاپن] بود. فکر میکنم عکسی از من در دفاترشان دارم که مجسمه Ryu [Hayabusa] را در دست گرفتهام، احتمالاً سال 2017 بود. سپس من و سارا باند چندین بار در سال میرفتیم و باید استودیوی مناسب برای توسعهی بازی را پیدا میکردیم. بنابراین با پلاتینیوم به توافق رسیدیم.