اخبار بازی

عناوین بیشتری در انحصار فروشگاه اپیک قرار می‌گیرد

فروشگاه اپیک

Tim Sweeney مدیرعامل «شرکت اپیک گیمز» طی بیانیه‌ای از ادامه‌ی همکاری این کمپانی با توسعه دهندگان در جهت امضای قراردادهای فروش انحصاری عناوین آن‌ها روی فروشگاه اپیک خبر داد. طبق گفته‌های وی، این که عناوین درحال حاضر روی شبکه استیم موجود باشند اهمیتی ندارد، چرا که اپیک درصورت همکاری سازنده می‌تواند این آثار را به انحصار خود درآورد.

«تیم سویینی» در ادامه افزود: ما برخلاف هرگونه برنامه و اعلامیه‌ای که در گذشته داشته‌ایم، به کار خود ادامه خواهیم داد و مانع پتانسیل احتمالی ورود توسعه دهندگان به پلتفرم خود و ترجیح فروشگاه اپیک به شبکه استیم نخواهیم شد. درحالی که واکنش برخی از کاربران به این اظهارات بعضاً تند و ناشی از ناراحتی این افراد بوده، برخی نیز از سویینی درباره صحبت‌های این کمپانی در جریان کنفرانس بازی‌سازان (GDC 2019) پرسیدند.

در این رویداد که کمتر از یک ماه پیش برگزار شد، Steve Allison یکی از سخنگویان اپیک اذعان داشت کمپانی هرگز یک عنوان را در دقیقه 90 به انحصار در نخواهد آورد و به احتمال زیاد ازاین پس جریان فروش انحصاری به طور کامل منتفی شود. این صحبت‌ها اشاره به جریان فروش بازی Metro Exodus و تغییر پلتفرم فروش آن از استیم به اپیک داشت که منجر به خشم طرفداران و ثبت نقدهای منفی روی صفحه بازی شد.

سویینی در پاسخ به این سؤالات چنین گفت: صحبت‌های Allison باعث شکل گرفتن بحث و گفتگوهای تازه‌ای در شرکت شد و درنهایت بحث ما به این مورد ختم شد که ما باید به ناشر و سازنده حق انتخاب بدهیم. بنابراین هرگز به آن‌ها جواب رد نخواهیم داد (حتی اگر بازی روی فروشگاه استیم موجود باشد) درحال حاضر سه عناوین بزرگ کامپیوتر ابتدا برای فروشگاه اپیک منتشر می‌شوند عبارتند از: Control – The Outer Worlds و بازی Borderlands 3. همچنین کمپانی یوبی‌سافت نیز برنامه دارد تعدادی از عناوین بزرگ خود را منحصراً برای این فروشگاه عرضه کند.

شروین ژاوه

Nigh is the Time of Madness and Disdain

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا