۴۶۵ میلیون دلار در ماه دسامبر برای بازیهای مایکروسافت هزینه شده است و این شرکت را به بزرگترین ناشر صنعت بازی در جهان بر روی پلتفرمهای رایانههای شخصی، پلیاستیشن و ایکسباکس تبدیل کرد.
این خبر طبق دادههای شرکت Ampere است و شامل فروش Call of Duty: Black Ops 6 میشود که یکی از بزرگترین بازیها در دوره تعطیلات بود. همچنین شامل انتشار ایندیانا جونز جدید است که در ماه دسامبر عرضه شد. اما این Call of Duty بود که بیشترین موفقیت را به ارمغان آورد. Ampere میگوید Call of Duty HQ که شامل Black Ops 6 میشود، 38 میلیون کاربر را در نوامبر 2024 جذب کرد.
مایکروسافت تمرکز خود را بیشتری روی استراتژی چند پلتفرمی قرار داده است و 64 درصد از هزینه مصرف کنندگان برای عناوین مایکروسافت در ماه دسامبر روی پلتفرمهای پلیاستیشن (بیشتر بر روی Call of Duty) بوده است.
Ampere میگوید که مایکروسافت به راحتی از الکترونیک آرتز که 366 میلیون دلار درآمد داشته است، جلوتر بوده است. عملکرد EA نیز به دلیل EA Sports FC 25 است که اعداد بزرگی را ارائه میدهد، هرچند که درآمد این بازی نسبت به سال گذشته کمتر شده است.
دادههای Ampere همچنین نشان میدهد که 30 میلیون ساعت در روز کریسمس برای بازی Fortnite سپری شده است، که به این معنی است که میانگین گیمرهای Fortnite در آن روز 2.3 ساعت بوده است. همچنین در 25 دسامبر، 20 میلیون ساعت برای بازیهای Call of Duty صرف شده است.
Piers Harding-Rolls، مدیر تحقیقات Ampere میگوید: مقیاس جهانی رو به رشد ناشران بزرگ چینی پویایی جدیدی به بازارهای بازیهای کنسولها و رایانههای شخصی میافزاید و ناگزیر به معنای رقابت بیشتر در صنعت فوق رقابتی است.
طبق دادههای اخیر NPD، فروش کنسول PS5 از PS4 در ایالات متحده بیشتر است، در حالی که فروش کنسولهای سری اس و اکس Xbox از Xbox One کمتر است.
هفته گذشته، فیل اسپنسر، مدیرعامل بازیهای مایکروسافت، جلسات رسانهای انجام داد و در مورد استراتژی سختافزار کنسول ایکسباکس با رویکرد جدید و بازتر آن برای توسعه بازیهای چند پلتفرمی، بحث کرد.