«Shanon Loftis» رئیس استدیوهای کمپانی «Microsoft» اعتقاد دارد عناوین تکنفره نمردهاند و فکر نمیکند زمانی برسد که بازیهای تکنفره با تمرکز بر روی داستان وجود نداشته باشند ولی آنها با سوالهایی در رابطه با توانایی اینگونه عناوین از نظر اقتصادی رو به رو هستند. او اشاره کرد خواست بازیکنان برای تجربههایی با کیفیت بیشتر با هزینههای بیشتری نیز همراه است. درحالی که هنوز هم بخش داستانی از اهمیت ویژهای برخوردار است اما وضعیت اقتصادی عناوینی که فقط شامل بخش تکنفره میشوند به دلیل تغییرات ناگهانی صنعت بازیهای رایانهای پیچیده شده است.
«توسعهی بازیها به صورت کلی راجع به انتقال و تجربه و داستان سرایی هست. داستان بخش مهمی از ساخت یک بازی هست همونطور که در گذشته اینجوری بوده. به شخصه فکر نمیکنم که بازار اینجور بازیها مرده اما وضعیت اقتصادی بازیهایی با بخش داستانی با کیفیت و مدت زمان چند ساعته یکم پیچیده تر شده. بازیکنها کیفیت محتوایی و بصری بالاتری از بازیها میخوان.»
او همچنین اشاره کرد سیستم «Xbox Game Pass» که در ازای پرداخت ۱۰ دلار به شما امکان دسترسی به مجموعهای با بیش از ۱۰۰ بازی را میدهد یکی از روشهایی است که مایکروسافت میتواند با استفاده از آن به بازیهایی که تنها بخش تکنفره را شامل میشوند سرمایه بدهد.
«درآمد حاصل از فروش بازیها و اشتراکها به ما کمک میکنه که در طی زمان اینگونه بازیها رو به بازار عرضه کنیم و من خیلی دوست دارم که بتونیم جامعهای از بازیکنها رو حول محور اینگونه تجربهها تشکیل بدیم.»