اخبار بازی

مایکروسافت دعوای ضد انحصاری با بازیکنان بر سر معامله اکتیویژن بلیزارد را حل و فصل کرد

مایکروسافت یک دعوای حقوقی ضد انحصارگرایی را که توسط گروهی از بازیکنان بر سر معامله اکتیویژن بلیزارد مطرح شده بود را حل و فصل کرده است. این شکایت که در سال 2022 در کالیفرنیا تنظیم شد، تلاش کرد تا استدلال کند که معامله اکتیویژن بلیزارد و مایکروسافت (و ایکس باکس)، یک انحصار در صنعت بازی، خدمات اشتراک و فضای بازی‌های ابری ایجاد می‌کند.

همانطور که هالیوود ریپورتر گزارش داد، این هفته هر دو طرف به دادگاه اطلاع دادند که باید پرونده منتفی شود، به این معنی که نمی‌توان دوباره پرونده را باز کرد. همچنین شرایط توافق طرفین فاش نشد.

در دسامبر 2022، این گروه شکایتی را به دادگاه فدرال در کالیفرنیا ارائه کرد و استدلال کرد که معامله 69 میلیارد دلاری می‌تواند رقابت را به طور قابل توجهی کاهش دهد یا انحصاری ایجاد کند که قانون کلیتون را نقض می‌کند. این اقدام ضد انحصاری که توسط 10 بازیکن بازی‌های ویدیویی در کالیفرنیا، نیومکزیکو و نیوجرسی انجام شد، ابتدا در ماه مارس پس از اینکه قاضی ناحیه ایالات متحده، Jacqueline Scott Corley، متوجه شد که شواهد کافی برای حمایت از ادعاهای آنها ارائه نشده است، رد شد. با این حال، به شاکیان 20 روز فرصت داده شد تا چالش حقوقی خود را اصلاح کنند و یک دادخواست اصلاحی شامل اطلاعات ویرایش شده از مایکروسافت، از جمله یادداشت استراتژی و اطلاعات جدید از طرف مخالف اصلی معامله، سونی اینتراکتیو اینترتینمنت، ارائه کنند.

سخنگوی مایکروسافت در آن زمان به رویترز گفت که شکایت اصلاح شده حاوی ادعاهای غیرقابل قبول در مورد تأثیر قرارداد بر رقابت در صنعت بازی است و این خرید بازی‌های بیشتری را برای افراد بیشتری به ارمغان می‌آورد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا