مایکروسافت می‌گوید اپل کسب درآمد از سرویس‌های ابری را غیرممکن می‌کند

مایکروسافت همچنان از اپل راضی نیست. مایکروسافت در بیانیه‌ای جدید پیرامون تحقیقات CMA (سازمان رقابت و بازار) در بازار سرویس‌های ابری، می‌گوید که اپل کسب درآمد مؤثر از سرویس‌های ابری در اکوسیستم خود را غیرممکن می‌کند. به گفته مایکروسافت، هزینه کمیسیون اپل نه از نظر اقتصادی پایدار است و نه قابل توجیه است. این شرکت می‌گوید: برای مایکروسافت با هزینه کمیسیون 30 درصدی، غیرممکن است که بتواند به طور مؤثر از ارائه خدمات بازی ابری خود کسب درآمد کند.

مایکروسافت می‌گوید که توسعه دهندگان ثرد پارتی نیاز به ایجاد تغییرات اساسی در بازی‌های خود دارند تا از قوانین اپل پیروی کنند و در نتیجه رقابت محدود می‌شود. مایکروسافت گفت: فراتر از آن، از منظر عملی، CGSP‌ها هیچ راهی برای اطمینان از اینکه توسعه دهندگان بازی‌های ثرد پارتی، بازی‌های خود را برای مطابقت با الزام اپل دوباره کد نویسی کنند، ندارند. در نتیجه، این محدودیت به طور موثری CGSP‌ها را از ارائه بازی‌های توسعه یافته توسط ثرد پارتی‌ها منع می‌کند.

اپل به آخرین بیانیه مایکروسافت پاسخی نداده است. با این حال، در ماه آگوست، این شرکت گفت که توسعه دهندگان با الزامات IAP مشکل زیادی ندارند. انتظار می‌رود تصمیم موقت CMA در نوامبر گرفته شود. همه طرف‌ها تا پایان سپتامبر فرصت دارند به تحقیقات پاسخ دهند.

خروج از نسخه موبایل