مایکروسافت جزئیات تازه‌ از پروژه xCloud منتشر نمود

پروژه xCloud

در حالی که شرکت گوگل در شب گذشته از پلتفرم مخصوص استریم خود یعنی Stadia رونمایی کرد، اما شرکت مایکروسافت نیز فرصت را غنیمت شمرده و اطلاعات تازه درباره پروژه xCloud که همان سرویس مخصوص استریم این غول نرم افزاری بزرگ است، منتشر کرد. معاونت بخش Cloud Gaming کمپانی مایکروسافت یعنی آقای Kareem Choudhry اقدام به انتشار اطلاعات جدید از این سرویس نموده که در ادامه به آن می‌پردازیم.

هنگامی که درباره میزان تأخیر xCloud از Choudhry سؤال پرسیده شد، وی چنین پاسخ داد:

با توجه به دیتا سنترهایی که در حوالی واشنگتن داریم، با میزان تاخیر بسیار مناسبی رو‌به‌رو هستیم. با توجه به حمل و نقل اطلاعات به سرورهای Cloud، ما با تاخیر 10 میلی ثانیه مواجه هستیم. در حقیقت Bluetooth Stackهایی که به گوشی‌های اندروید متصل می‌کنید دارای میزان تاخیر بیشتری هستند!

همان طور که در خبر «اطلاعات تازه از سرویس Stadia اعلام شد» مطالعه نمودید، این سرویس به پهنای باند زیادی برای اجرای عناوین نیاز دارد. Choudhry در همین راستا افزود: ما امیدوار هستیم تا سرعت مورد نیاز اینترنت (بر حسب mbps) را به ارقام تک رقمی برسانیم. فکر می‌کنم برخی از دموهایی که تاکنون نمایش دادیم با سرعت اینترنتی کمتر از 10 الی 9 مگابیت در ثانیه قابل بازی بوده‌اند. ما سخت در تلاش هستیم تا این میزان را به حدود 5 الی 6 مگابیت کاهش دهیم.

درنهایت به نظر می‌رسد اشتراک Game Pass بخشی از پروژه xCloud باشد. Choudhry در ادامه چنین گفت: مشخصاً به واسطه اشتراک پولی Xbox Game Pass  ما قصد داریم بهترین تجربه را در کنار کیفیت و ارزش بالا برای مشتریان خود به ارمغان بیاوریم. درحال حاضر [این اشتراک] یک محصول کنسولی است اما برنامه داریم در آینده آن را وارد مکان‌‌های تازه‌ای بکنیم. پروژه xCloud و گیم پس طی یک روش منطقی در کنار یکدیگر به فعالیت می‌پردازند.

به احتمال زیاد پروژه ایکس کلاد انتظارها را برآورده می‌کند. مایکروسافت با درنظر گرفتن محدودیت‌های اینترنت قصد دارد این سرویس را تا حدی قابل دسترس بسازد تا همگان بتوانند از آن استفاده کنند. به نظر می‌رسد در آینده‌ی نزدیک مشخص ‌شود که کدام کمپانی پیروز جنگ سرویس‌های استریمینگ خواهد شد.

خروج از نسخه موبایل