اخبار بازیایکس باکس سری ایکسایکس باکس وان

شایعه: Microsoft سهم خود از فروش بازی‌ها بر روی ایکس باکس را کاهش می‌دهد

اینطور که به‌نظر می‌رسد، ممکن است شرکت Microsoft پس از کاهش دادن سهم خود از فروش بازی‌ها بر روی Microsoft Store، این کار را بر روی کنسول‌های خانگی خود نیز انجام دهد. با بازی سنتر و جدیدترین اخبار بازی همراه شوید.

لوگوی Xbox

چند روز پیش بود که مایکروسافت اعلام کرد همانند اپیک گیمز، سهم توسعه‌دهندگان از فروش بازی‌ها بر روی استور مایکروسافت (PC) را به 88 درصد افزایش می‌دهد. این بدین معناست که سهم مایکروسافت نیز از فروش هر بازی به 12 درصد کاهش می‌یابد. برای سال‌ها در صنعت بازی‌های ویدئویی مدل استاندارد در میان پلتفرم‌ها و توسعه‌دهندگان تقسیم سهم 30/70 درصد بود، اما همانطور که گفته شد این موضوع پس از لانچ شدن استور اپیک گیمز تغییر یافت.

حال وب‌سایت تحقیقاتی قانونی Court Listener مستنداتی را منتشر کرده که اطلاعات جالبی را در بر دارد. در یکی از صفحات اشاره شده که از نیمه اول سال 2021، مدل دریافت سهم فروش بازی‌ها بین صاحب پلتفرم و سازنده بازی بر روی ایکس باکس وان و ایکس باکس سری ایکس/اس، از حالت 30/70 درصد به حالت 12/88 درصد تغییر خواهد یافت.

با توجه به اینکه Microsoft برای استور خود بر روی رایانه‌های شخصی چنین اعلامیه‌ای را منتشر کرد، احتمال دارد که در آینده شاهد اجرای چنین برنامه‌ای بر روی کنسول‌های مایکروسافت نیز باشیم. البته باید اشاره کرد که یکی از سخن‌گویان مایکروسافت در بیانیه‌ای به The Verge اعلام کرده که “در حال حاضر ما برنامه‌ای برای تغییر دادن میزان سهم درآمد برای بازی‌های کنسولی نداریم.”

باید دید که آیا برنامه مایکروسافت به‌طور کلی تغییر یافته و یا در آینده شاهد رخ دادن چنین اتفاقی خواهیم بود. نظر شما در این مورد چیست؟ فکر می‌کنید در صورت عملی شدن این برنامه، سونی و نینتندو نیز رویکرد خود را تغییر خواهند داد؟ نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا