اخبار بازیایکس باکس سری ایکس

مایکروسافت قابلیت FPS Boost را برای ایکس باکس سری ایکس و اس معرفی کرد

در ادامه به جزئیات این قابلیت که امکان دو برابر کردن نرخ فریم بازی‌های نسل قبل بر روی Xbox Series X|S را دارد می‌پردازیم. با بازی سنتر و جدیدترین اخبار بازی همراه شوید.

کنسول Xbox Series X/S

هرچند شرکت Microsoft از ابتدای نسل جدید تمرکز ویژه‌ای را بر روی بهبود خصوصیات بصری بازی‌های نسل قبل بر روی کنسول‌های جدید گذاشته بود، اما قابلیت FPS Boost به‌طور خاص برای بهبود فریم ریت بازی‌های قدیمی‌تر بدون نیاز به کار کردن توسعه‌دهندگان بر روی عناوین طراحی شده است.

نرخ فریم در برخی بازی‌ها نزدیک به دو برابر بهتر خواهد شد و مایکروسافت حتی ذکر کرده که چند مثال از بهبود 4 برابری نیز مشاهده شده است. در ادامه لیست اولین بازی‌هایی که از FPS Boost پشتیبانی می‌کنند را مشاهده کنید:

  • Far Cry 4
  • New Super Lucky’s Tale
  • Sniper Elite 4
  • Watch Dogs 2
  • UFC 4

میزان بهبود فریم ریت در هر بازی متفاوت خواهد بود، برای مثال New Super Lucky’s Tale به‌صورت 120 فریم و UFC 4 (بر روی Xbox Series S) به‌صورت 60 فریم بر ثانیه اجرا می‌شود. بازیکنان پس از فشردن دکمه Xbox بر روی دسته، درست مثل قابلیت‌های دیگر مانند HDR اتوماتیک یا Quick Resume، می‌توانند در سمت راست صفحه مشاهده کنند که بازی مورد نظر از FPS Boost پشتیبانی می‌کند یا خیر.

آقای Paul Eng، یکی از مدیران ارشد ایکس باکس در مورد FPS Boost می‌گوید: “این تنها شروع کار است. همراه با اضافه کردن تنظیمات سیستم و آیکون‌های جدید در یک آپدیت پیش‌رو، ما به‌زودی بازی‌های بیشتری را با قابلیت FPS Boost معرفی و عرضه خواهیم کرد.”

این آپدیت جدید که در بهار جاری برای ایکس باکس سری ایکس/اس عرضه خواهد شد، امکان فعال/غیرفعال‌سازی قابلیت‌هایی مثل HDR اتوماتیک یا همین قابلیت جدید FPS Boost را فراهم می‌آورد. بنابراین در صورت تمایل، می‌توانید بازی مد نظر خود را به‌شکل کلاسیک تجربه و یا با غیرفعال کردن برخی قابلیت‌ها جهت تست، تأثیر آن‌ها را به‌شکل واضح‌تری مشاهده کنید.

در حال حاضر لیست بازی‌هایی که از FPS Boost پشتیبانی می‌کنند محدود است، اما همان‌طور که اشاره شد، با گذر زمان این لیست گسترش خواهد یافت و بازی‌های بیشتری به آن اضافه خواهند شد.

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا