Mass Effect: Andromeda دیگر درباره تصمیمات خوب یا بد نبوده، بلکه انتخابها سختتر و تبعات آن خاکستریتر خواهد بود.
طبق آخرین گفتههای Mac Walters، کارگردان اثر، نه تنها سیوهای شما از سهگانه قبلی منتقل نخواهد شد، بلکه سیستم ارزیابی تصمیمات هم به کلی تغییر خواهد کرد تا از آن حالت خشک خوب (Paragon) یا بد (Renegade) فاصله گرفته شود:
" به صورت کلی گیمرها بیشتر به دنبال تصمیمات خاکستری هستند. سیستم قبلی هسته فرمانده شپرد بود و با جدایی از آن و خلق شخصیت جدید، ما هم به دنبال خلق فضایی میانه رفتیم تا دیگر بازیکن به صورت مشخص دنبال یک عمل مثبت یا منفی نرود. این کار باعث به وجود آمدن حس انتخاب خواهد شد. "
این تصمیم را شاید بشود یکی از بهترین تغییرات در این سری دانست چرا که در نسخههای قبلی شخصیت اصلی همیشه بین " همیشه خوب " یا " همیشه بد " بودن در حال نوسان بود اما حالا میتوان انتخابهای میانروتری داشت.
Bioware قول اطلاعات بیشتری را در طی ماههای آینده به خصوص پاییز داده است.