داستان بازی Marvel’s Avengers یکی از جوانبی است که سازندگان آن در استودیو Crystal Dynamics و شرکت Square Enix در کنار دسترسی به ابرقهرمانها مختلف و قدرتهای متفاوت آنان، تمرکز زیادی روی آن داشته است به طوری که سازندگان امیدوارند تا با داستان بازی تاثیر خاصی روی هر شخص بگذارند.
اسکات آموس (Scot Amos) رئیس استودیو Crystal Dynamics در گفتگو با PlayStation Blog در خصوص برداشت سازندگان از تاریخچه داستان کمیکبوکهای مارول برای به تصویر کشیدن نسخه داخل بازی این شخصیتها صحبت کرد و توضیح داد داستان بازی Marvel’s Avengers تا چه اندازه روی عواطف و احساسات انسانی، به ویژه شکست و مواجه شدن با حس از دست دادن تمرکز دارد.
هنگامی که کار روی اولین طرح از داستان را آغاز کردیم موارد بسیاری وجود داشت که باید در نظر میگرفتیم. ما میخواستیم تا بازی ما گروه Avengers را منحل کند و پس از آن پلیر دوباره آنها را نزد همدیگر جمع کند بنابراین شما در بازی تنها در حال نجات دنیا نیستید بلکه در حال نجات این گروه هم هستید. پس از وقایع A-Day، آنها آسیب دیده و تمامی امیدشان را از دست دادهاند زیرا تصور میکنند باعث نابودی سان فرانسیسکو و مرگ رهبرشان یعنی شخصیت کاپیتان آمریکا شدهاند.
خوشبختانه اعضای تیم Marvel Games از این طرح اسقبال کردند و اظهار کردند “شما میتوانید آنها را از هم جدا کنید، دوباره نزد یکدیگر بازگردانید، تیم را بازسازی کنید و انسانها را زیر ماسکهایشان به تصویر بکشید.” یکی از مواردی که باعث میشود سوپر هیروهای مارول همواره نویسندگی درخشانی داشته باشند بدین شرح است که شما ابرقهرمانی در اختیار دارید که دارای مشکلات انسانهای معمولی بوده و باید با آنها مواجه شود. ساختن بازی پیرامون این موضوع نیز یک چالش واقعی به شمار میرود.
عنوان مذکور در تاریخ 15 می 2020 برابر با 26 اردیبهشت 99 برای پلتفرمهای Google Stadia، Xbox One، PlayStation 4 وکامپیوترهای خانگی منتشر میشود.