مارک سرنی برای گرفتن کیت توسعه پلی‌استیشن، سر سونی کلاه گذاشت

سخنان جالب رئیس سابق استودیوهای جهانی SIE و مسئول بخش PlayStation Indies، شوهی یوشیدا درباره‌ی مارک سرنی:

“یک داستان جالب هست که نمی‌دانم قبلاً جایی گفته شده یا نه. زمانی که پلی‌استیشن قرار بود ابتدا در ژاپن عرضه شود، ما فقط با توسعه‌دهندگان و ناشران ژاپنی قرارداد می‌بستیم و کیت‌های توسعه را فقط در ژاپن توزیع می‌کردیم.

یک روز مارک سرنی به دفتر ما آمد و درخواست یک کیت توسعه کرد. به او گفتم: «نه، ما فقط با توسعه‌دهندگان ژاپنی قرارداد می‌بندیم.» او پرسید: «خب، می‌توانم یک توسعه‌دهنده‌ی ژاپنی بشوم؟» گفتم: «متأسفم، اما قراردادها فقط به زبان ژاپنی نوشته شده‌اند.» او خندید و گفت: «مشکلی نیست، یکی از آن‌ها را به من بده.»

روز بعد، مارک با قرارداد امضاشده برگشت! شرکت او، Crystal Dynamics، اولین شرکت آمریکایی شد که یک کیت توسعه دریافت کرد.

بعدها خودش برایم تعریف کرد که اصلاً با دفتر مرکزی مشورت نکرده بود و بدون هماهنگی، قرارداد را امضا کرده و به دفتر من آورده بود. این کار بعدها دردسرهایی ایجاد کرد، اما در نهایت، او موفق شد اولین کیت توسعه را برای یک شرکت آمریکایی بگیرد.

البته، او ژاپنی بلد بود. چون قبلاً در سگا کار کرده و با Yuji Naka روی ساخت Sonic the Hedgehog همکاری داشت. همین مهارتش به او کمک کرد تا این فرصت را به دست بیاورد.”

خروج از نسخه موبایل