اخبار بازی

LittleBigPlanet 2 First Look

همان‌طور که می‌دانید امروز به صورت رسمی، قسمت دوم بازی LittleBigPlanet
از سوی استودیو خلاق Media Molecule معرفی شد. متنی که در می‌خوانید،
اطلاعات اولیه بازی (First Look) از سایت IGN UK می‌باشد.

LBP 2 درست به مانند قسمت ما را احساستی کرد، گرچه باید اعتراف کنیم که ما
هم انتظار دنباله برای این بازی را نداشتم، چون قسمت با داشتن امکانات
فراوان و میلیون‌ها مراحل مختلف که توسط کاربران ساخته شده است، در نظر ما
تا ابد قابل بازی است.
اولین نکته قابل ذکر این است که MM قول داده تمامی مراحل ساخته شده در LBP 2
هم قابل بازی هستند، که این سوال را پیش می‌آورد که قسمت چقدر امکانات
جدیدی ارائه می‌دهد که ارزش خریدن داشته باشد؟ جواب سادست: "خیلی زیاد" بله
این بازی بسیار بلند پروازانه تر از قسمت اول است.

هسته اصلی LBP 2 قدرت تصور شماست، این بازی دیگر یک platfromer ساده نیست
بلکه یک Platform برای بازی‌هاست! اگر تریلر بازی را دیده باشید متوجه
سبک‌های مختلف می‌شوید، از ریسینگ top-down گرفته تا بازی‌های قدیمی
shoot-’em-ups افقی… تمام این‌ها با ابزارهای جدیدی که در این بازی در
اختیار دارید قابل ساخت هستند.

از تغییرات مهم دیگر می‌توان به اضافه شدن Sackbot ها، وسایل نقلیه قابل
کنترل و دوربین تغییر یافته بازی، اشاره کرد. همه این موارد انقدر خوب در
کنار هم جمع شدند که انگار به‌راستی تنها محدودیت برای ساخت مراحل، قدرت
تصور و وقت شماست. LBP 2 شامل 30 مرحله جدید از سوی سازندگان است که در طول
این مراحل کمابیش قابلیت‌های جدید بازی را درک خواهید کرد.

با سیستم جدید دوربین شما می‌توانید حتی صحنه‌های سینماتیک هم بسازید، شما
کنترل کامل بر روی دارید از جمله حرکت، تنظیم، زوم و … کات سین‌های بازی
هم دیگر مکالمات ساده نیست، شما می‌توانید صداهای مختلف ضبط کنید و برای
Sackboy هایتان صداگذاری کنید. بدین وسیله شما علاوه بر مراحل مختلف،
می‌توانید فیلم یا فیلم‌های interactive هم بسازید. برای اینکار به هنر
پیشه هم لازم دارید، Sackbot ها می‌توانند این نقش را ایفا کنند، شما
می‌توانید رفتار، ظاهر و حرکات آنها را تنظیم کنید به طوری‌که با Sackboy
ها تفاوت چندانی نخواهند داشت. آنها می‌توانند دوست، دشمن یا حتی body
guard باشند. برای تنظیم هوش مصنوعی Sackbot ها امکانات خیلی زیادی در
اختیار دارید برای مثال نحوه راه رفتن، سرعت یا وظایف دیگر مانند گشت زدن
در یک مکان خاص و … حتی قابلیت تنظیم شخصیت برایشان نیز وجود برای مثال
ممکن است بعضی از آنها از ارتفاع بترسند یا … اگر این‌ها کافی نیستند شما
می‌توانید انیمیشن‌های مختلف برای Sackbot ها رکورد کنید مانند حرکات
زامبی‌گونه یا روبات‌ها، همین‌طور می‌توانید حرکات دست، پا و سر آنها را
نیز توسط کنترلر رکود کنید.

برای خلق NPC ها شما به یک وسیله اصلی دیگر نیز نیاز دارید. circuit board
ابزاری است در واقع مغز NPC محسوب می‌شود و آن را تقریباً به هر وسیله‌ای
که به AI نیاز داشته باشد می‌توان نصب کرد و دستورات لازم را به وسیله آن
طراحی کنید. circuit board ها همچنین در وسائل نقلیه کاربرد دارند شما
می‌توانید یک چیپ direct control را به وسیله نقلیه نصب کنید و به وسیله آن
دکمه‌ها و نحوه کنترل مختلفی را برای آن تایین کنید برای مثال تغییر جهت
را به آنالوگ‌ها اختصاص دهید یا یک دکمه برای بوق زدن انتخاب کنید و …
بدین ترتیب شما قادر به تغییر کنترل بخش های مختلف هستید و می‌توانید نحوه
کنترل مورد نظر خودتان را ایجاد کنید.

برای نشان دادن قابلیت‌های جدید MM یک دمو کوتاه را به نمایش در آورد که
وسائل نقلیه مختلفی وجود داشت از جمله یک مرغ که می‌توانست ارتفاعش را با
زدن دکمه پرش بیشتر کند، یک اژدها که آتش پرت می‌کرد و یک تراکتور. این‌ها
هر کدام پناسیل بالای بازی را نشان دادند مخصوصا اژدها که در یک مکان
دوربین تغییر جهت داد و بازی تبدیل به یک shoot-’em-up قدیمی شد حتی بهتر
از اون در هنگام نمایش تراکتور دروبین به نمای over-the-shoulder تغییر کرد
در حالی با چند Sackbot دیگر مسابقه می‌دادید، البته تمام این‌ها یک حیله
هوشمندانه است در واقع بازی بر روی یک صفحه 2 بعدی ساخته می‌شود.

MM سیستم اشترک گذاری مراحل رو هم بهبود داده است حالا امکان این وجود دارد
که مراحلی را که می‌سازید به همدیگر متصل کنید و بعد به اشتراک بگذارید.
به این ترتیب شما می‌توانید حتی یک بازی متشکل از چندین مرحله برای خودتان
بسازید. همچنین وب سایت جدیدی برای توسعه بخش اشتراک گذاری مراحل تاسیس
کرده است به نام LBP.me. با استفاده از این وب سایت کاربران می‌تواننید با
PSN ID خود یک sub domain در اختیار بگیرند و فعالیت‌های خود و دوستانشان
را چک کنند، لیستی از مراحل مختلف را مشاهده کنند و مرحله را به لیست خود
آماده کنید و هنگامی که بازی را شروع کنید آن مرحله آماده بازی کردن است.
همچنین هر مرحله دارای یک URL اختصاصی است و شما می‌توانید آن ها را در
فروم‌ها، فیس بوک و … به نمایش بگذارید. این امکانات باعث می‌شود تا شما
بهتر بتوانید مراحل ساخت خود را به دیگران معرفی کنید.

همچنین اطلاعت دیگری از طریق مصاحبه‌های مختلف منتشر
شده است که به این ترتیب است:

  • پشتیبانی از Move
  • پشتیبانی از Mouse و Keyboard برای طراحی مراحل
  • توانایی ساخت سبک‌های مختلف بازی
  • اضافه شدن Grappling Hook

منبع

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا