God of War: Ascension یک Kratos متفاوت را نشان خواهد داد، کسی که نیازی به از بین بردن هر چیزی که در سر راهش قرار دارد نمیبیند؛ وی همچنین از کشتن افراد بیگناه سرافکنده خواهد شد. این سخنان، توضیحات طراح شرکت Sony Santa Monica آقای Mark Simon میباشد.
در مصاحبه با Polygon، آقای Simon در مورد این که Kratos به انسان های دیگر شباهت دارد توضیح میدهد: "برای مثال باید از لبه یک دیوار که زیر آن آتش قرار دارد و یک نفر هم در این لبه است، عبور کنید؛ در حالت عادی Katos وی را خواهد کشت و به راهش ادامه میدهد، اما در این نسخه او سعی میکند تا به نوعی به فرد مذکور کمک کند تا از این لبه بگذرد و سعی نمیکند تا برای عبور خود، وی را قربانی کند. Kratos سعی نمیکند تا کسی را برای انجام کارهای خود، بکشد و این بار بر روی اعصاب و روان خود مسلط خواهد بود. چرا که Kratos در این نسخه ژنرال Spartan بوده و هزاران نفر را از بین برده است؛ اما افراد بیگناه با آن هزاران نفر کشته شده یکی نیستند. در این نسخه شاهد کشتن هیچ فرد بیگناهی نیستیم و کسانی که مردم عادی را میکشند، دشمنان شما خواهند بود و باید به جنگ آن ها بروید. لازم به ذکر است که افرادی که کارگران را به زور به سلطهی خود درآورده اند نیز در گروه مذکور قرار میگیرند و Kratos به جنگ آن ها خواهد رفت و بدین ترتیب، کشتار های او قهرمانانه خواهند بود. مثلا وقتی یک Juggernaut آمده و سه نفر از افراد عادی را میکشد، Kratos عصبی شده و با وی خواهد جنگید؛ این جاست که معلوم میشود Juggernaut یک هیولاست نه Kratos!"