Kingdom Come: Deliverance و Star Citizen تکنولوژی هایشان را با یکدیگر تقسیم می کنند
جمله معروف Dr. Betruger در بازی Doom 3 را به یاد دارید؟ "اتفاق های بی نظیری رخ خواهد داد … شما فقط صبر کنید". چنین صحبتی ظاهرا قرار است مصداق پلتفرم PC نیز باشد و یکی از دلایل آن همکاری استدیوهای Warhorse و Cloud Imperium در به اشتراک گذاری تکنولوژی های خود برای پروژه های فعلی است. آقای Chris Robert به عنوان خالق Star Citizen گفته اند: "بازی Star Citizen به رعیت و شوالیه احتیاجی ندارد … اما برای دنیای ماندگار خود به یک سیستم قدرتمند در شخصیت سازی نیازمند است. این تکنولوژی دقیقا همان چیزی است که Warhorse برای موتور CryEngine میسازد. یک خبر خوب: نه تنها افراد حاضر در Warhorse از استعداد بی نظیری برخوردار هستند، بلکه به قدری روحیه دوستانه ای دارند که حاضر هستند کار جدید خود را به اشتراک بگذارند!"
به طور کلی آقای Roberts اعلام کرده اند که استدیو Cloud Imperium نکاتی را به Warhorse در زمینه کار با CryEngine آموزش خواهد داد و در مقابل نیز Warhorse رازهای تکنولوژی خود را با آنها در میان میگذارد. این ایده بسیار جالبی است که آقای Roberts اعتقاد دارند تا سازندگان مستقل بایستی به روش های غیر رسمی این چنین همکاری هایی داشته باشند تا هر دو از آن سود ببرند. دو بازی Kingdom Come: Deliverance و Star Citizen قرار است در سال 2015 عرضه شوند. بازی اول برای پلتفرم های PC, Xbox One و PS4 و بازی دوم به صورت انحصاری برای PC.