اخبار بازی

کن کوتاراگی ادعا می‌کند که همه در سونی فکر می‌کردند پلی استیشن شکست خواهد خورد

آقای Ken Kuturagi، رئیس سابق SIE و مردی که اغلب به عنوان (پدر پلی‌استیشن) از او یاد می‌شود، ادعا کرده است که همه در سونی فکر می‌کردند پلی‌استیشن شکست خواهد خورد. کوتاراگی در سخنرانی در نمایشگاه بازی توکیو این هفته در مورد جاه طلبی خود برای ورود به فضای سخت افزاری بازی در اواسط دهه 90 صحبت کرد.

کوتوراگی به حضار گفت: ما می‌خواستیم شور و اشتیاق را به اشتراک بگذاریم. ما می‌خواستیم انتظارات آنها را بشنویم و آنچه را که آنها انتظار نداشتند، بنابراین می‌خواستیم دیدگاه آنها را ببنیم. بنابراین ما از ده‌ها شرکت، اگر نه صدها شرکت، از بازی سازان زیادی بازدید کردیم. خاطره خوبی بود آنها علاقه‌ای نداشتند. آنها فقط گفتند، این کار را نکن. چندین شرکت وجود داشت و هیچ کدام موفق نبودند. شما شکست خواهید خورد. این چیزی است که آنها به ما گفتند.

از زمان ترک سونی در سال 2007، کوتاراگی عضو هیئت مدیره شرکت تجارت الکترونیک Rakuten است. این شرکت توسعه‌دهنده برنامه SmartNews و GA Technologies است که یک وب‌سایت مربوط به املاک مبتنی بر هوش مصنوعی را اداره می‌کند.

کوتاراگی بیشتر به عنوان معمار اصلی پلی استیشن، پلی استیشن 2 و پلی استیشن 3 شناخته می‌شود. این مهندس در سال 2007 پس از عرضه‌ی چالش برانگیز کنسول سوم، سونی را ترک کرد. تخمین زده می‌شود که پلی استیشن 3 در ابتدا میلیاردها ضرر مالی برای سونی داشت.  البته کوتاراگی به عنوان مشاور ارشد فناوری در سونی باقی مانده است. کوتاراگی شاید بیشتر به خاطر اظهارات متعصبانه‌اش در دوران سه کنسول اول پلی‌استیشن، از جمله اشاره به ایکس‌باکس 360 به‌عنوان ایکس‌باکس 1.5 و پیشنهاد اینکه طرفداران پلی‌استیشن باید ساعت‌های بیشتری کار کنند تا بتوانند یک PS3 با قیمت 599 دلار بخرند، شناخته می‌شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا