اخبار بازی

آقای Shuhei Yoshida می‌گوید Japan Studio بسته شد زیرا بازار AA ناپدید شده است

آقای Shuhei Yoshida، مدیر سابق پلی‌استیشن، می‌گوید که بازار برای بازی‌هایی به سبک Japan Studio سونی واقعاً دشوار شده است که به تعطیلی استودیو کمک کرد. یوشیدا در مورد بسته شدن استودیوی ژاپنی پلی استیشن و تصور طرفداران در مورد از دست دادن نفوذ ژاپنی پلی استیشن گفت که این بازار بود که تغییر تمرکز را به سونی دیکته کرد.

یوشیدا توضیح داد: در زمان من، مردم به من اعتبار می‌دهند، اما یکی از چیزهایی که در آن موفق نبودم، داشتن یک لایو سرویس موفق بود، نکته دیگر این بود که نتوانستم بازی‌های شگفت‌انگیز موفقی را که در ژاپن ساخته شده بود داشته باشم. به غیر از Gran Turismo، ما محصولات بسیار خوبی داشتیم اما واقعاً محصولات موفق AAA نداشتیم. با بزرگ‌تر شدن بازی‌های بزرگ، این مهم‌تر و بیشتر شد. بازی‌های مستقل این شکاف را پر کرد و به نظر می‌رسد بازار AA ناپدید شده است. بیشتر IP هایی که استودیو ژاپن داشت در آن گروه کوچکتر با اندازه AA بودند و بازار برای این نوع بازی‌ها واقعاً دشوار شد. به عنوان مثال، پس از Gravity Rush 2، [کارگردان Keiichiro Toyama] سعی کرد مفهوم جدیدی ارائه دهد، اما ما نتوانستیم به هیچ یک از کانسپت‌های جدید او چراغ سبز نشان بدهیم، حتی اگر آنها واقعاً جالب بودند.

یوشیدا در مورد Toyama گفت: در ذهنم، به یاد دارم که محصول او چیزی بود که شرکت از آن پشتیبانی نمی‌کرد، شرکت به دنبال عناوین AAA بود و ما واقعاً برای بازی تلاش کردیم. بنابراین وقتی استودیو ژاپن تعطیل شد و او مستقل شد، توانست Slitterhead را بسازد و منتشر کند.

یوشیدا همچنین از دنباله معنوی Patapon، یعنی بازی Ratatan، را به عنوان نوعی بازی که سونی در حال حاضر نمی‌سازد، اما میراث استودیو ژاپن را ادامه می‌دهد، ذکر می‌کند.

سونی در 1 آوریل 2021، ژاپن استودیو را سازماندهی مجدد کرد و اکثریت قریب به اتفاق کارکنان، شرکت را ترک کردند. توسعه‌دهنده نمادین Ape Escape ،Gravity Rush و Knack شاهد خروج اکثریت قریب به اتفاق کارکنان پس از تمدید نشدن قراردادهای سالانه‌شان قبل از سال تجاری بعدی شرکت بود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا