جاذبه های گردشگری اصفهان

رزرو آنلاین بلیط اتوبوس یکی از بهترین و سریع‌ترین راه‌ها برای رفتن به شهر اصفهان است. این شهر برای هر فرد با هر تعداد روز برای اقامت، جاذبه گردشگری دارد. در اصفهان می‌توانید از بهترین و دیدنی‌ترین مکان‌ها و معماری‌های تاریخی دیدن کنید. مکان‌هایی که نمونه‌ آن را در هیچ کجای این کشور و دنیا نمی‌توانید پیدا کنید.

یک سفر جاده‌ای و کم‌هزینه برای سفر به این شهر می‌تواند انتخابی هوشمندانه برای سپری کردن تعطیلات چند روزه شما باشد. در این مقاله بهترین جاذبه‌های دیدنی و مهمی که می‌توانید در زمان کم از آن‌ها دیدن کنید را به شما معرفی خواهیم کرد.

میدان نقش جهان و مجموعه‌ای بی‌نظیر از معماری

اگر از آن دسته از افرادی هستید که فرصت کمی برای بازدید از این شهر رویایی و شگفت‌انگیز دارید، انتخاب میدان نقش جهان برای شما بهترین گزینه است. این میدان مجموعه‌ای از مکان‌ها و معماری‌های مختلف دیگر از کاخ تا مسجد را در خود جای داده است.

پس اگر یک سفر جاده‌ای و رزرو آنلاین بلیط اتوبوس برای رسیدن به این شهر را انتخاب کرده باشید، مناسب‌ترین جاذبه این شهر همین میدان است. دسترسی به مکان‌های مهم و زیبای دیگر در اصفهان با صرف زمانی کم‌تر در این موقعیت جغرافیایی امکان‌پذیر است.

معرفی کاخ عالی قاپو اصفهان

 

شما را با یکی از زیباترین کاخ‌های جهان که در ضلع غربی میدان نقش جهان قرار گرفته آشنا می‌کنیم. این کاخ یکی از شاهکارهای معماری ایرانی به‌حساب می‌آید. این بنا متعلق به دوران صفوی و بخش بسیار مهمی از نقش جهان بوده که در آثار ملی ایران در میراث جهانی یونسکو ثبت شده است.

این ساختمان 6 طبقه از یک ایوانی بسیار بزرگ و باشکوه برخوردار است که از آن تنها همین بخش در میدان نقش جهان به‌خوبی به‌چشم می‌خورد. ارتفاع تقریبی آن 36 متر است و اگر علاقه به گچ‌بری و نقوش میناکاری داشته باشید، فضای داخلی آن می‌تواند بسیار مسحورکننده باشد.

یکی از برجسته‌ترین هنرمندان تاریخ یعنی کمال‌الدین بهزاد روی نقوش نگارگری این کاخ کار کرده است. بنابراین، مکانی مناسب برای هنرمندان و معماران جهت بررسی آثار این افراد مهم محسوب می‌شود. پس فرصت را از دست ندهید و رزرو آنلاین بلیط اتوبوس خود را به این شهر انجام دهید و از این کاخ باشکوه دیدن کنید.

مسجد امام اصفهان

بدون شک یکی از زیباترین بناهای تاریخی در نقش جهان این مسجد محسوب می‌شود. ظرافت و علمی که در ساخت، طراحی، معماری و تزئین این مسجد به‌کار رفته، سبب شده تا از آن شاهکاری بی‌نظیر خلق شود. تاکنون تزئینات این مسجد که شامل انواع کاشی‌کاری‌ها و نقوش سنتی می‌شود، الگویی برجسته برای تمامی هنرهای اسلامی دیگر است.

تقریبا نقوش گنبد این مسجد را می‌توانید به قلم هنرمندان و طراحان نام‌دار بسیاری در قالی‌های نفیس اصفهان و آنتیک تبریز مشاهده کنید. این بنا هم متعلق به دوران صفویان است که سالانه گردشگران بسیاری را راهی اصفهان می‌کند. رزرو بلیط تهران اصفهان خود را انجام دهید و بازدید از این بنای شگفت‌انگیز را از دست ندهید.

این مسجد را می‌توانید یک نماینده تمام‌عیار از معماری اسلامی در ایران به‌حساب بیاورید، چون برای ساخت مساجد دیگر هم از آن الگو گرفته شده است. این مسجد همچنین از مهم‌ترین آثار تاریخی در ایران محسوب می‌شود که به ثبت جهانی رسیده و در ضلع جنوبی میدان نقش جهان قرار دارد.

مسجد شیخ لطف‌الله اصفهان

یکی دیگر از جاذبه‌های مهم در معماری که باید در نقش جهان به آن نیز سر بزنید، مسجد شیخ لطف‌الله است که در ضلع شرقی میدان قرار دارد. این مسجد با گنبدهای نخودی‌رنگ و مدروی که دارد، مکان محبوبی برای عکاسی محسوب می‌شود. بی‌شک معماری حیرت‌انگیز آن می‌تواند سالانه توجه مسافران و گردشگران بی‌شماری را از خارج یا داخل کشور به خود جلب کند.

خیلی سریع رزرو آنلاین بلیط اتوبوس خود را به اصفهان انجام دهید و از دیدن نقوش و کاشی‌کاری‌های بی‌نظیر این بنا استفاده کنید. در این سفر نیازی به نگرانی برای برگشت نیست. با رزرو بلیط اصفهان تهران می‌توانید در هر ساعتی سفر خود را تکمیل کنید. از شگفتی‌های دیگر این بنا می‌توان به مناره در کنار گنبد و نبود شبستان در بنای مسجد اشاره کرد.

از دیگر نکات قابل توجه در معماری این بنا باید از نورپردازی روزنه‌های گنبد، تونل مخفی و پله‌های در ورودی مسجد نام برد. بنای شیخ لطفالله به‌علت زیبایی خیره‌کننده‌ای که دارد، به یکی از زیباترین معماری‌های تاریخی شهر اصفهان تبدیل شده است. به‌طور حتم رزرو آنلاین بلیط اتوبوس برای سفر به اصفهان و بازدید از این اثر تاریخی می‌تواند زیباترین خاطرات را در ذهن شما ترسیم کند.

بازار اصفهان

قطعا یک گشت‌وگذار عالی در بازار، هر سفری را خاطره‌انگیز می‌کند. ایرانی‌ها به‌واسطه سنت سوغاتی خریدن در هر سفر نیاز به سرزدن به بازار آن شهر دارند. بازار اصفهان یکی از بزرگ‌ترین و قدیمی‌ترین بازارها در خاورمیانه به‌حساب می‌آید که شهرتی جهانی دارد.

بازار سلطانی که با نام قیصریه نیز مشهور است، بخش مهمی از بازار اصفهان و میدان نقش جهان محسوب می‌شود. این بازار نقش جهان را به میدان کهنه اصفهان متصل می‌کند و دارای 2 طبقه، چندین سرا و مدرسه است. بازدید از آن بهانه خوبی برای رزرو آنلاین بلیط اتوبوس به اصفهان خواهد بود.

جمع‌بندی

اصفهان با زیبایی‌های خیره‌کننده و وصف‌نشدنی که دارد، بهترین دلایل را برای گشت‌وگذار و سفر به این شهر در اختیار گردشگران و مسافران در سراسر دنیا می‌گذارد. تنها با رزرو آنلاین بلیط اتوبوس می‌توانید به‌راحتی به این شهر سفر کرده و از بهترین جاذبه‌های گردشگری اصفهان در کم‌ترین زمان دیدن کنید. هرچند مکان‌های معرفی شده تنها بخشی کوچک از زیبایی‌های منحصربه‌فرد این شهر رویایی به‌حساب می‌آیند.


هشدار! این مطلب صرفا جهت آشنایی مخاطب گرامی با این کسب‌وکار منتشر شده است و بازی‌سنتر هیچ مسئولیتی را در رابطه با آن نمی‌پذیرد.

خروج از نسخه موبایل