ممکن است عنوان InSane تحت نظر کارگردان بزرگ سینما Guillermo Del Toro به عنوان یک سه گانه در حال ساخت باشد,ولی این بدین معنی نیست که لزوما همین طور خواهد بود.
اگرچه THQ به دل تورو و این فرنچایز اطمینان دارد,ولی Danny Bilson یک نگاه واقع بینانه به این سری و قابلیت هایش دارد.Bilson گفت:"خیلی پیچیده نیست,ما قصد داریم تا از InSane یک سه گانه بسازیم,اما اگر قسمت اول موفق نباشد سه گانه ای در کار نیست."
Bilson برای توضیح بیشتر در مورد صحبت هایش از Hollywood مثال هایی می زند:"اگر Avatar شکست می خورد,دیگر 2 ادامه برای آن در کار نبود و اگر Matrix به موفقیت نمی رسید,2 ادامه برای آن عرضه نمی شد."
شاید این طور به نظر برسد که منظور Bilson و THQ از این صحبت ها موفقیت صرفا تجاری است ولی در حقیقت منظور این است که آن ها کیفیت را سر لوحه ی کار خود قرار داده اند:
"ما مجبور هستیم در اولین قدم(نخستین قسمت از بازی)موفق عمل کنیم.سپس ما مجبور هستیم در دومین قدم موفق شویم,بعدا می توانیم سومین قدم را هم برداریم.اگر توانستیم,آن وقت یک سه گانه خواهیم داشت چون ما واقعا در این مورد واقع بین هستیم و بر خلاف Hollywood ما نمی توانیم دو پروژه را هم زمان انجام دهیم!(به شوخی)"
رئیس Volition,استودیوی سازنده ی بازی,آقای Mike Kulas نیز در همین رابطه گفت:"برنامه ریزی برای آینده زیاد خرج ندارد,درسته؟ما قرار نیست هزینه های نسخه ی دوم بازی را با نسخه ی اول تامین کنیم.اتفاقا با یک تخمین می توانیم بگوییم که حدود 3-2 درصد از کل بودجه ی قسمت دوم حتی قبل از اینکه ایده ی ساخت قسمت اول به درستی شکل بگیرد خرج خواهد شد."
در حالی که استودیوی Volition در حال کار با دل تورو بر روی InSane است,این استودیو همچنین باید در کاری موفق شود که بسیاری از استودیو های دیگر در آن شکست خورده اند: کار با Hollywood برای ساخت یک سری بازی ویدئویی موفق.
نخستین قسمت از این سری قرار است در تاریخی نامشخص در سال 2013 عرضه شود و پیش بینی می شود در صورت موفقیت کل سری 10 سال به طول بیانجامد.