Industries 343: مجبور شدیم Halo 4 را کمی کوچک تر بسازیم
بنا بر صحبت های خانم Kiki Wolfkill از استودیو 343 Industries، با اینکه آنها ایده های بزرگ و زیادی برای Halo 4 در ذهن داشتند، اما مجبور شدند که از تعدادی از این ایده ها دست کشیده و کمی بازی را کوچک تر کنند.
وی در مصاحبه با X360Magazine گفت: "بازی های سری Halo همیشه بزرگ و عظیم بوده اند. چیز های زیادی ووجود داشت که ما می خواستیم در Halo 4 آنها را اجرا کنیم، اما مجبور شدیم که کمی بازی را کوچکتر بسازیم." با این حال به عقیده وی، عرضه منظم سری Spartan Ops می تواند گزینه ی خوبی برای افزودن محتویات به بازی باشد: "برای ما جالب است که می توانیم محتوات اضافی را به صورت منظم و در چند سری عرضه کنیم، و نه یکجا و در یک بسته. این هدفی است که ما با Spartan Ops به دنبال دست یابی به آن هستیم. ما می خواستیم یک تجربه ی درگیر کننده را به ارمغان بیاوریم و با Spartan Ops به هدفمان رسیدیم."
وی در پاسخ به این سوال که آیا دیگر سازنده ها نیز می توانند برای بازی هایشان چیز هایی مثل Spartan Ops را در نظر بگیرند، گفت: "تعجب نمی کنم اگر چیز هایی مثل Spartan Ops (از سوی سازندگان دیگر) ببینم. ما از اینکه اولین شرکت در زمینه ی انجام این کار بوده ایم، خوشحالیم"