صحبت‌های موسس استودیو id Software درباره کرانچ

موسس استودیو id Software

جان کارمک (John Carmack) موسس استودیو id Software و از افراد شناخته شده صنعت بازی به تازگی صحبت‌هایی در مخالفت با طرح وجود قانون برای جلوگیری و مبارزه با کرانچ یا اضافه‌کاری بیش از حد استودیوها انجام داده و معتقد است توسعه‌دهندگان باید اجازه سخت کار کردن را داشته باشند.

کارمک علاوه‌بر اینکه به عنوان یکی از موسسین استودیو id Software شناخته می‌شود برنامه‌نویس مجموعه بازی Doom هم بوده است. ایشان در مصاحبه جدیدش در پادکستی ضمن ابزار آگاهی از ساعت کار بالای سازندگان، اظهار کرد قانون، پاسخ و راه‌حلی برای این مسئله به شمار نمی‌رود.

بحث‌های جدی در این رابطه وجود دارد. برخی از افراد از وجود چنین مسئله‌ای در صنعت بازی متنفر بوده و معتقد هستند هیچ شخصی نباید چنین اندازه کار کند. برخی از افراد هم هستند که فکر می‌کنند باید قوانینی وجود داشته باشد که از سخت کار کردن افراد تا این اندازه جلوگیری کند. من همیشه مجبور هستم تا مخالف آن بحث کنم. قدرتی برای ایجاد نوعی وسواس و وابستگی غیرعقلانی وجود دارد و اینکه بتوانید به چیزی، برای مثال به زندگی کار خود وابسته شوید. به جای آن که تعادلی میان کار و زندگی شما وجود داشته باشد، این زندگی کاری شما محسوب می‌شود.

کارمک در ادامه اعتراف کرد که اگرچه کار در صنعت بازی فقط به چنین سختی‌هایی محدود نمی‌شود اما همواره با عدم وجود امنیت شغلی و پایداری همراه است. با این حال، موسس استودیو id Software معتقد است عناوینی نظیر Red Dead Redemption 2 نیازمند کرانچ و اضافه‌کاری بیش از حد هستند در غیر این صورت به مرحله انتشار نمی‌رسند.

بسیاری از محصولات بزرگی که در صنعت بازی تولید می‌شوند تنها در صورتی به این سطح از کیفیت می‌رسند که افراد خود را وارد وضعیت کار بیش از حد یا کرانچ کنند.

این امکان وجود دارد که کارمندان برخی از شرکت‌های بزرگ، انتقادات صحیحی نسبت به آن‌ها داشته باشند اما من هم‌چنان معتقد هستم این موضوع بسیار خوب است که بخواهید تا این میزان درگیر کار خود شوید. گذشته از این موضوع که برخی هم ممکن است فکر کنند چنین عملی منطقی است.

خروج از نسخه موبایل