چگونه «Remedy» توانست «کنترل» سرنوشت خود را در دست بگیرد
عرضه «Quantum Break» برای «Remedy» عواقب بسیاری داشت و آنها از این قضیه درسهای زیادی گرفتند.
این بازی که سعی داشت پیوندی بین دنیای بازی و سینما برقرار کند، مدت زمان زیادی در دست ساخت بود و هزینههای بسیاری صرف آن گردید. فروش بازی که به نظر چندان خوب نمیرسید، ضمانتی برای ساخت یک دنبال بر آن نبود. آقای «Tero Virtala» که تنها چند ماه بعد از عرضه Quantum Break به رمدی پیوست در این مورد به وبسایت GameIndustry اعلام داشته: «شما همیشه درسهای زیادی از ساخت یک بازی میآموزید و مهمترین درسی که ما در این مورد آموختیم در بخش تولید و سرمایهگذاری بود. ما توانایی ساخت بازیهای فوقالعاده با داستان عالی و شخصیتهای به یادماندنی را داریم ولی مدل تجاری این عناوین به گونهای بود که امکان ساخت دنباله برای آنها به وجود نیامد، ولی این بار دیگر نمیخواهیم آن قضایا تکرار شود.» در حالیکه «مایکروسافت» حقوق دو عنوان قبلی استودیو، «Alan Wake» و Quantum Break را در اختیار دارد، رمدی تمام حقوق بازی جدید خود که با نام «Project 7» معرفی شد را به خود اختصاص داده و سرانجام این بازی در E3 2018 با نام «Control» معرفی گردید. Tero Virtala در این باره میگوید: «ما بر روی عنوانی کار میکنیم که حقوق آن متعلق به خودمان است و میخواهیم این بازی را تا جای ممکن گسترش داده و برای بازیکنان بیشتری در دسترس قرار دهیم.» همکاری با کمپانی «505 Games» جهت نشر بازی امکان عرضه بازی برای کاربران PlayStation را نیز فراهم کرده و این اولین بار بعد از 15 سال است که یکی از بازیهای رمدی برای خانواده پلیاستیشن نیز عرضه میشود. با نزدیک به 80 میلیون پلیاستیشن 4 فروخته شده، اضافه شدن این بازار به رمدی این امکان را میدهد تا بتواند فروش بهتری نسبت به عناوین قبلی خود را تجربه کرده و سرانجام استودیو را در وضعیتی قرار دهد که بتواند برای بازیهای خود، دنبالهای نیز بسازد. Control برای عرضه در سال 2019 بر روی PC، Xbox One و PlayStation 4 برنامه ریزی شده است.