خالق عنوان Death Stranding یعنی هیدئو کوجیما نظر خود را درباره Cloud Gaming و آینده استریم در جدیدترین مصاحبه با وب سایت Nikkei Business ارائه داد و اعلام کرد در آینده برای این نوع سرویسها یک سورپرایز بزرگ در نظر دارد. به عقیده کوجیما، شبکه اینترنتی 5G همان چیزی است که صنعت (بازیسازی) به آن نیاز دارد و با استفاده از آن، بسیاری از چالشها به پشت سر گذاشته شده و ویژگیهای تازهای پا به عرصه خوهند گذاشت. بدین ترتیب، استریم کردن بازیها و نحوه ارائه محتوای موجود درون این عناوین دستخوش تغییرات عظیم خواهند شد.
کوجیما اذعان داشت: «شبکه 5G فعالیت خود را در آینده نزدیک آغاز میکند و کمپانی گوگل نیز سرویس استریم گیمینگ خود (Stadia) را عرضه خواهد کرد. در این بین، شرکت Apple نیز درحال ایجاد جایگاهی مطمئن برای خود در صنعت بازی است. به واسطه Cloud Gaming بازیساز توانایی ارائه مستقیم بازیها به هر قشری از طرفداران، بدون نیاز به نگرانی درباره پلتفرم آنها را دارد.»
«حال فرقی نمیکند این پلتفرم گوشی هوشمند باشد، یک تبلت، لپتاپ یا سایر وسایل. سرویسهای ابری، حدود چهار الی پنج سال پیش، پتانسیل دست یافتن یه یک موفقیت بزرگ را داشتند اما متاسفانه هیچ کس نتوانست مسیر آنها را به درستی ادامه دهد. (کوجیما به سرویسهایی همچون OnLive و کالاهای مشابه اشاره میکند) برخی معتقد هستند که این نوع محصولات خیلی زود از یادها فراموش میشوند اما من عقیده دارم علت فراموشی و شکست مقطعی این نوع از خدمات، کمبود تکنولوژی در زمان عرضه آنها بوده است. حال که 5G کار خود را آغاز میکند، ظرف پنج سال آینده تغییرات گستردهای در صنعت بازیهای ابری ایجاد خواهد شد.»
بنابر این کوجیما پیش بینی میکند تا 5 سال آینده صنعت بازی دچار تحولات بزرگ میشود و حتی بازیهای آن زمان نیز به طور کلی از نظر ساختار و محتوا با عناوین امروزی متفاوت خواهند بود. وی همچنین اعلام کرد یک سورپرایز بزرگ برای این پلتفرمها درنظر دارد که فعلاً از ارائه جزئیات درباره آن خودداری میکند. هنوز تاریخ عرضه Death Stranding مشخص نشده اما به احتمال زیاد، این عنوان به محصولی بین نسلی تبدیل میشود و درکنار پلیاستیشن 4، برای پلیاستیشن 5 نیز منتشر شود.