«Kojima Production»، استدیو جدید خالق سری «Metal Gear Solid»، یعنی «Hideo Kojima»، با همکاری «سونی» درحال ساخت اولین پروژه خود هستند. در ادامه با بازیسنتر همراه باشید.
سایت «IGN» بعد از خروج کوجیما از «Konami»، به «توکیو» رفت تا با کوجیما در مورد آینده بازیسازی وی مصاحبه کند. کوجیما با طراح و تهیه کننده سری متال گیر یعنی «Yoji Shinkawa» و «Kenichiro Imaizumi»، استدیو جدید خود را تشکیل دادهاند.
Ken Imaizumi (چپ)، Hideo Kojima (وسط)، Yoji Shinkawa (راست)
کوجیما علاقه زیادی داشت تا به سوالات درمورد آینده خود و استدیو پاسخ دهد ولی به سایت IGN گفت که در مورد کونامی، «Metal Gear Solid V: The Phantom Pain» و سری متال گیر هیچ صحبتی نخواهد کرد.
پروژه جدید با همکاری سونی
درحال حاضر تصمیمات خیلی کمی درمورد پروژه جدید کوجیما و سونی گرفته شده و بازی در مراحل اولیه ساخت قرار دارد به همین دلیل کوجیما آماده صحبت کردن از جزییات بازی نبود ولی در مورد فلسفه و اهداف بازی گفت: «من میخواهم چیزی را خلق کنم که مردم از من انتظار دارند ولی در همان حال چیزی باشد که مردم تا به حال ندیدهاند.». Shinkawa اضافه کرد: «ما بر روی فرانچایزی کار کردهایم که بسیار محبوب بوده و شخصیتهای شناختهشدهای داشته. یکی از بزرگترین اهداف من اینه که از لحاظ بصری، در ساخت شخصیتها، به چیزی فراتر از بازیهای قبلی خود برسیم، شخصیتهای محبوبتر و شناختهشدهتری رو خلق کنیم. این یکی از اهدافیاست که من میخواهم در زمینه آرت به آن برسیم.»
برای اولین پروژه، کوجیما گفت: «من به یک بازی با مقیاس کوچکتری فکر میکنم، درحال حاضر افراد زیادی را نداریم و فقط میخواهیم به ساخت بازی تمرکز کنیم.»
بازیها اولویت اول هستند ولی تنها اولویت نه
کوجیما میخواهد چیزی را خلق کند که طرفداران از او انتظار دارند ولی توسعه بازی، تنها هدف استدیو جدید کوجیما نخواهد بود: «تمرکز ما برروی محتواهای دیجیتالیاست. ما به فیلم، انیمیشن و هرچیزی فکر میکنیم. ولی در حال حاضر تمرکز ما برروی بازیهاست چون این چیزیاست که مردم از من انتظار دارند. زمانی که یک «IP» در بازیها تولید کردیم، چیزی پایدار که مردم را راضی کند، میتوانیم به ساخت فیلم و ویدیو نیز فکر کنیم.»
کوجیما تکرار کرد که او دوست دارد با «Guillermo del Toro» بر روی یک بازی، فیلم، انیمیشن یا هرچیز دیگری کار کند.
تجربههای جدید
هدف اصلی استدیو ساخت بازیهای با کیفیت است: «ما مهارتهای بیشتری داریم. ما توانایی این را داریم چیزهایی خلق کنیم که کیفیت بیشتری از محصولات قبلیمان داشته باشند. و درهمان زمان چیزهای جدیدی را پیدا کنیم و چالشها و مناطق جدیدی را تجربه کنیم.»
Shinkawa به IGN گفت که او نظارت کامل برروی بخش آرت (کاراکترها، کانسپت آرت، پشت زمینه و…) استدیو را برعهده دارد: «چیزی که با گذشته متفاوت، اینه که من میخوام چالشهای جدیدی رو قبول کنم و کارهایی رو انجام بدم که درگذشته نمیتوانستم.»
لوگوی جدید نشان دهنده اهداف استدیو
لوگوی جدید استدیو با لوگوی قبلی تفاوت زیادی دارد. آن روباه آشنا حال با یک جمجمه که توسط چیزی مکانیکال پوشیده شده، عوض شده: «من همیشه فضانوردان را دوست داشتم، و لوگو جدید طوری طراحی شده که به شکل یک شوالیه یا کلاه یک فضانورد دیده بشه.» کوجیما ادامه داد: «مفهوم این لوگو اینه که ما به همراه تکنولوژی جدید و سابقهای که در زمینه بازیسازی داریم، میخواهیم یک حوزه جدید را به دنیای دیجیتال اضافه کنیم. با شما به یک ناحیه جدید سفر کنیم، جایی که تابحال کسی نرفته.»
او ادامه داد: «این لوگو دانش و ذوق ما برای بازی کردن را نشان میدهد. با تکنولوژیهای جدید و تجربه خود میخواهیم شما را به دنیای جدیدی ببریم.»
هنوز انجین جدیدی انتخاب نشده
درحال حاضر استدیو جدید کوجیما موتور بازیسازی را انتخاب نکرده و هنوز درحال مذاکره و آنالیز هستند: «ما میتوانیم از یک موتور آماده استفاده کنیم با یک موتور جدید را بسازیم. هنوز تصمیم نگرفتهایم و درحال تحقیفات هستیم.». موتور بازیسازی «Fox Engine» توسط کوجیما و تیمش ساخته شده بود ولی به دلیل مالکیت کونامی آنها حق استفاده از این موتور را ندارند.
تمرکز برروی بازار ژاپن نیست
«من در ژاپن برای بازار جهانی بازی میسازم.» جواب کوجیما زمانی که از او در مورد کم شدن فروش کنسولها در ژاپن سوال پرسیده شد: «تا زمانی که مارکتی در جهان باشه من بازی میسازم. تمرکز من برروی بازار ژاپن نیست. با این حال، من بازیهایی که میسازم برای بازار جهانیاست، و زمانی که بازی جذابی در بازار باشد، من مطمئن هستم راه خودش رو به بازار ژاپن هم پیدا خواهد کرد.»
تشکر کوجیما و تیمش از طرفداران
«چیزی که در این مدت زمان اتفاق افتاد، صدای طرفداران بود، کسایی که از ما انتظارات زیادی دارند، به من شجاعت دادند.» Shakawa ادامه داد: «آنها باعث شدند من احساس خوبی داشته باشم. من از طرحهایی که خلق کردم و بازیهایی که ساختم احساس خشنودی میکنم. و به همین دلیل میخواهم به آنها پاسخ دهم و فکر میکنم کار کردن دوباره با کوجیما یک راه عالی برای اینکار باشد.»
کوجیما اضافه کرد: «من حدود 30 سال در این صنعت بودهام و امسال 52 ساله میشوم. این یک شروع جدید برای من است. من تا روزی که بمیرم بازی خواهم ساخت. مطمئن باشید بازیهای بیشتری خواهم ساخت، چیزی جذاب که تا بحال ندیدهاید و این بسیار عالیاست که میتوانم برروی پشتیبانی طرفدارانم حساب کنم.»
او همچنین درمورد همکاری با سونی گفت: «من فکر میکنم این محیطیاست که من میتوانم در آن چیزی خلق کنم و احساس آرامش کنم. و اعتقاد دارم این محیطیاست که درحال حاضر به آن نیاز دارم.»
کوجیما در آخر گفت که علاقه زیادی در ساخت بازی برای «VR» دارد ولی درحال حاضر هیچ تصمیمی گرفته نشده است.