اخبار بازی

مایکروسافت، استودیو Gearbox را بهترین گزینه برای توسعه سری Halo می‌دانست

استودیو gearbox

شرکت مایکروسافت که در دو راهی سختی برای ادامه دادن و یا توقف ساخت «هیلو» قرار گرفته بود، نخست قصد پایان دادن به فرنچایز Halo پس از جدایی بانجی داشت. دو مدیر سابق بخش ایکس باکس، آقایان Robbie Bach و Shane Kim معتقد بودند هیلو فرنچایز بزرگیست اما از آن‌جایی که استودیو بانجی قصد ساخت آن را ندارد، بهتر است ما نیز از ادامه دادن آن منصرف شویم. این دو تنها به مسئله مالی نگاه نمی‌کردند، بلکه عقیده داشتند بهتر است پس از ساختِ نهایتاً 2 بازی دیگر بعد از جدایی تیم، پرونده سری به طور کامل بسته شود.

به گفته «بانی راس» رئیس و بنیان‌گذار استودیو 343، آن‌ها در ابتدا قصد داشتند  4 بازی متمرکز روی داستان «مستر چیف» بسازند و سپس فرنچایز را به دست فراموشی بسپارند. با این حساب، مایکروسافت در نظر داشت تا استودیویی خارجی این وظیفه مهم را بر عهده بگیرد و نهایتاً یک یا دو بازی پس از Halo 3: ODST و Halo: Reach منتشر کنند. دو عنوان مذکور که پس از جدایی «بانجی» منتشر شدند، فاقد «مستر چیف» به عنوان شخصیت‌ اصلی بوده و به طور کلی داستان متفاوتی را روایت می‌کنند اما عناوین جدید، با محوریت چیف توسعه میابند.

اولین و بهترین گزینه مایکروسافت برای سپردن توسعه هیلو به دست آن‌ها، استودیو Gearbox بود. این استودیو که پیش‌تر Borderlands را خلق کرد و مسؤلیت ساخت نسخه کامپیوتر Halo: Combat Evolved را نیز برعهده داشت، قرار بود ساخت آخرین نسخه‌های سری را ادامه دهد اما به عقیده راس، این قضیه می‌توانست به یکی از بدترین تصمیمات ممکن تبدیل شود. در نهایت همان طور که در جریان هستید، خود 343 مسؤل ادامه دادن فرنچایز شد و سری را وارد مسیر داستانی تازه‌ای کرد.

در حال حاضر این تیم مشغول ساخت جدیدترین نسخه از هیلو با نام Halo: Infinite بوده و بر اساس گزارشات منابع معتبر، برای عرضه در سال 2020 روی کنسول نسل بعدی ایکس باکس  (پروژه اسکارلت) در نظر گرفته شده است.

شروین ژاوه

Nigh is the Time of Madness and Disdain

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا