با این وجود که بازی Halo Infinite در حال حاضر مدت زمان نسبتاً زیادیست که تحت توسعه قرار دارد، اما به نظر میرسد پروسه توسعه این عنوان بیشتر از آن چه تصور میشود زمان ببرد. طی مصاحبهای که خبرنگار وب سایت US Gamer با خانم Bonnie Ross، رئیس استودیو 343 انجام داد، وی از « بانی راس» درباره مدت زمان ساخت، شرایط کاری دشوار و فشار وارده روی تیم سؤال پرسید. «راس» با تأیید شرایط کاری سخت هنگام توسعه دو عنوان Halo 4 و Halo 5، خاطر نشان کرد نحوه مدیریت تیم برای ساخت بازی Halo Infinite با گذشته کاملاً متفاوت است. به گفته ایشان، تیم 343 برای پیشگیری از وقوع حوادث گذشته، قصد دارد تا مدت زمان طولانیتری را به ساخت اثر مذکور اختصاص دهد.
وی افزود: به همین علت ما به جهت جلوگیری از هرگونه حادثه، پروسه تولید را بدون عجله پیش میبریم. معمولاً هر نسخه از فرنچایز هیلو با فاصله زمانی 3 ساله از یک دیگر منتشر میشوند. در این مدت زمان، کارهای مربوط به ساخت و بهینه سازی موتور بازی و دیگر موارد تکنیکی انجام میشود که ما نیز همچنان مشغول انجام این موارد [برای هیلو اینفینیت] هستیم، اما در صورتی که دقت کرده باشید، «اینفینیت» را در E3 سال گذشته نمایش دادیم. علت این امر، ایجاد محیط و شرایطی برای بهبود کیفیت و سرعت ساخت بازی و همچنین جلوگیری از ایجاد شرایط کاری سخت بود. به نظر من برای هر بازیسازی هنگام ساخت عناوین مختلف پیش آمده تا ساعات بیشتری را صرف توسعه آن بکند، هرچند که ما درباره این موضوع کاملاً حساب شده عمل میکنیم.
بازی Halo Infinite در تاریخی نا معلوم منتشر میشود. مایکروسافت هنوز پلتفرمهای این عنوان را مشخص نکرده اما پیش بینی میشود به طور هم زمان برای کامپیوتر و ایکس باکس وان عرضه گردد.