اخبار بازیگوگل استیدیا

استودیوهای داخلی Google Stadia تعطیل می‌شوند

شرکت Google حدود 14 ماه پس از عرضه استیدیا، بازنگری عظیمی را در استراتژی‌های مربوط سرویس استریمینگ خود انجام می‌دهد و استودیوهای بازیسازی داخلی خود را تعطیل می‌کند. با بازی سنتر و جدید ترین اخبار بازی همراه شوید.

تصویر Phil Harrison و Google Stadia

مدیر کل گوگل استیدیا، آقای فیل هریسون خبر تعطیلی هر دو استودیوی بازیسازی این کمپانی در مونترال و لس آنجلس را رسما اعلام کرد. او در بیانیه‌ای که ساعاتی پیش منتشر شد گفت:

“ساخت بازی‌های سطح جهانی از پایه به سرمایه‌گذاری عظیم و سال‌ها زمان نیاز دارد. همچنین هزینه‌ها افزایش هنگفتی داشته‌اند. با توجه به تمرکز ما بر روی پایه‌ریزی و گسترش تکنولوژی ثابت‌شده Stadia و همچنین عمیق‌تر کردن همکاری تجاری خود، ما تصمیم گرفته‌ایم که بجز بازی‌های نزدیک به عرضه، محتوای انحصاری دیگری را از سوی تیم‌های داخلی Stadia Games & Entertainment ارائه ندهیم.”

گوگل اعلام کرده اکثر توسعه‌دهندگانی که تحت تأثیر این تصمیم قرار گرفته‌اند شغل دیگری را در کمپانی دریافت خواهند کرد. رسانه معتبر کوتاکو که این خبر را زودتر از اعلام رسمی منتشر کرد، اذعان دارد که تعداد این توسعه‌دهندگان حدود 150 نفر است. خانم جید ریموند (یکی از مهره‌های کلیدی سری Assassin’s Creed و Watch Dogs) نیز که در سال 2018 شرکت EA را به مقصد گوگل ترک کرده و ریاست بخش Stadia Games & Entertainment را عهده‌دار شده بود، از این مجموعه جدا می‌شود.

اما علی‌رغم این تغییرات، سرویس استیدیا به کار خود ادامه می‌دهد و عناوین ترد پارتی جدید به سرویس اضافه می‌شوند. هریسون این نکته را نیز ذکر کرد که گوگل در نظر دارد تا تکنولوژی استیدیا را به سایر کمپانی‌ها ارائه دهد. او باور دارد که چنین چیزی بهترین راه برای قرار دادن استیدیا در یک برنامه درازمدت با تجارت مناسب است که به رشد صنعت کمک می‌کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا