استقبال کیفی و فروش بازی Ghost Recon Breakpoint برخلاف بازی قبلی خود یعنی Wildlands که در کل اثر موفقی محسوب میشد بسیار ضعیف بوده است. در هنگام ارائه اهداف مالی شرکت یوبیسافت برای دو سال مالی آینده، موسس و مدیر این کمپانی یعنی ایو گیمو تایید کرد که عملکرد Breakpoint تاکنون ناامیدکننده بوده است.
بازخوردهای کلی صورت گرفته پیرامون این بازی تاکنون بسیار منفی بوده که بخشی از آن ناشی از وجود موارد جنجالی مربوط به پرداخت درون برنامهای میشود. با این حال ظاهرا واکنش منتقدان به بازی باعث تعحب مدیر یوبیسافت شده زیرا به گفته ایشان، بازخوردهایی که بازی پس از نمایش E3، گیمزکام، پیشنمایشها و همچنین از سوی تسترهای داخلی دریافت میکرد مثبت بوده اما ناگهان واکنش منتقدان به بازی پس از عرضه و همچنین فروش آن در هفته اول انتشار به شدت ناامیدکننده بوده است.
در مورد دلایلی که سبب شده تا این اثر با شکست رو به رو شود گیمو توضیح داد:
سختتر میتوان برای دنباله یک بازی چندنفره آنلاین در مخاطبین علاقه و اشتیاق ایجاد کرد. از این به بعد باید اطمینان پیدا کنیم که زمان کافی بین نسخههای جدید بازیهای آنلاین وجود داشته باشد.
با توجه به اینکه یوبیسافت بازیهای بسیاری در این ژانر ساخته باید دید این موضوع چه تاثیری روی برنامه تولید این شرکت خواهد داشت. از سوی دیگر مشکلی دیگری که سبب شده تا عملکرد ناامیدکننده گریبان بازی را بگیرد به نوآوری ارتباط دارد.
استراتژی ما مبنی بر معرفی نوآوریهای گیمپلی در بازیهایمان تاثیر بسیار مثبتی در برندهای ما گذاشته است. حال آنکه برای جذب کامل مخاطبین، این نوآوریها باید به بهترین شکل ممکن در بازی پیادهسازی شوند تا تجربهای مطلوب را ارائه کنند. این امر نیز به اندازه کافی شامل بازی جدید ما نبوده است.
مورد آخری هم که گیمو به آن اشاره کرد بدین شرح بود که این بازی به اندازه مورد نیاز با فاکتورهای متفاوت عرضه نشده و همین موضوع از درخشش کیفیت ذاتی بازی جلوگیری کرده است. ضعیف بودن عملکرد کیفی و فروش بازی Ghost Recon Breakpoint و حتی بازی Tom Clancy’s The Division 2 موجب شده تا اکنون شرکت یوبیسافت در استراتژی خود تجدید نظر کند و به همین دلیل سه بازی بزرگ خود یعنی بازی Watch Dogs Legion، بازی Gods and Monsters و بازی Rainbow Six Quarantine را تاخیر بزند.
با این حال این شرکت به توانایی خود مطمئن است که میتواند در آینده پیشرفتهای لازم را در Breakpoint ایجاد کند و همچنین با استفاده از مشکلات و ایرادات موجود، تغییراتی در روند تولید آثار خود اعمال کند. عنوان مذکور برای سه پلتفرم Xbox One، PlayStation 4 و کامپیوترهای خانگی در دسترس قرار دارد.