با اینکه بازی Ghost of Tsushima قرار است در تابستان امسال عرضه شود، اما تاکنون اطلاعات زیادی را از جهان بازی و چگونگی کارکرد آن نمیدانیم. حال به تازگی اطلاعات جدیدی پیرامون بخشهای مختلف بازی به اشتراک گذاشته شدهاست.
به عنوان یکی از آخرین عناوین انحصاری کنسول PlayStation 4، طرفداران انتظار زیادی از بازی Ghost of Tsushima دارند. در تریلرهای منتشر شده میتوان محیط و چشماندازهای زیبای جزیره سوشیما را دید؛ اما اخیرا استودیو Sucker Punch در مجله رسمی پلی استیشن جزئیات جدیدی را اعلام کردهاست. این اطلاعات از Reddit جمعآوری شدهاند و شامل موارد مختلفی مانند جزئیات جهان بازی و مخفیکاری میشود.
پیشتر در دموی گیمپلی E3 2018، دیدیم که مخفیکاری بخش مهمی از این بازی است. شخصیت اصلی داستان یعنی جین ساکای با کمک یک قلاب میتواند از درختان و پشت بام خانهها بالا برود؛ اما از قرار معلوم این قلاب، در مخفیکاری نیز به کار میآید و قابلیت کشتن دشمنان را دارد. البته شما همچنان میتوانید به شکل سنتی از پشت و بی سر و صدا به سوی دشمن خود حمله کنید و آن را از پای درآورید.
در کنار قابلیتهای مخفیکاری، مبارزات مستقیم هم بخش بزرگی از بازی را تشکیل میدهند. مبازرات در بازی به شکل یک-به-یک دنبال میشوند و طبق توصیفات مجله پلی استیشن، سریع و قاطع هستند. استودیوی ساکر پانچ توجه زیادی به جلوههای بصری بازی دارد و خونریزی و قطع اعضای بدن، به شکلی نمایان و واضح نشان داده میشود.
همانطور که قبلا تأیید شده بود در بازی Ghost of Tsushima علامت و نشانهای بازیکنان را راهنمایی نمیکند. بنابراین شما باید اغلب به حافظه و دانشی که نسبت به محیط بازی دارید، اکتفا کنید و مسیر خود را بیابید. با اینکه اندازه نقشه بازی هنوز به طور کامل مشخص نیست، اما تأیید شده که جزیره سوشیما بهطور کامل قابل گردش است. نکته جالب دیگری که وجود دارد، سیستم گذر زمان در بازی است. بازیکنان چه درحال انجام فعالیتهای جانبی باشند و چه مراحل اصلی، زمان روال عادی خود را طی میکند و بازی پس از مدتی به شما اطلاع میدهد که چند روز از هجوم مغولها گذشتهاست.
با اینکه عناوین انحصاری The Last of Us: Part II و Iron Man VR بهخاطر شیوع ویروس کرونا تأخیر خوردند، اما تاریخ انتشار بازی Ghost of Tsushima هنوز دستنخوره باقی مانده و شرکت سونی قصد دارد این عنوان را در تاریخ 26 جون برای PS4 منتشر کند.